Underbart program:)

Kan tänka mig att varenda en som har barn som läser denna blogg kikat på en unge i minuten:) Underbara program:) Man fick rysningar direkt när man såg rummen, draperierna är dte jag känner igen mest! Försökte se om ja känner igen nån barnmorska, älskling sa att en hade vi innan skiftbyte, måste haft ont då för det kommer ja inte ihåg:P

Shit om 3 mpn ligger ja där igen, 3 månader, det är ingenting, huvudet hänger inte med än, jag ser magen växa och det känns så konstigt, varför är den så stor redan, jag ska inte ha barn på länge tänker jag, detta länge kommer sen vara en vecka, och jag kommer inte fatta nåt då heller ks ani se! Nej kroppen och hjärnan sammarbetar inte nu!

De måste vart bäckenbottenbedövning ja fått som hon från avesta fick för jag kände ingenting nästan där nere, kände lite sveda när huvudet skulle ut men annars ingenting, sån ska jag bara ha nästa gång också:D

Skulle vart till skolan idag men de blev inge, alla som skulle vart med på gruppuppgiften kunde inte, isabelle ska med in på torsdag på metodövningarna:) Imorrn blir de öppis, några veckor sen sist nu!

Kommentarer
Postat av: veronica

Åh den där bäckenbottenbedövning hade jag också velat ha. Jag visste inte att den fanns ;( Det sa barnmorskan till mig när jag var på återkoll 7 veckor efter förlossningen, "bara så du vet, så finns den också" "till nästa barn" .... !#&/" Fifan kossa! :p



Tack sötnos! Ja han är så duktig så :) Kan du inte lägga ut lite kort på magen :)

2011-03-08 @ 09:17:25
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Sandra

Näe, det är verkligen inte klokt att det bara är tre månader kvar! Jag blir helt chockad varje gång jag märker att ett par byxor börjar bli trånga. Vad hände!? :-D



Så du fick bäckenbottenbedövning alltså. I vilket skede får man den? Jag har det som plan denna gång för blir det långdraget igen tror jag inte jag orkar med bara lustgasen och nån EDA blir det inte!



Kram

2011-03-08 @ 10:51:16
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: mammamelle

ja gud vad man fick rysningar,härliga rysningar till programmet=))3 mån går fort en annan har 4 mån kvar hehe=)) jag tänkte på en grej gud vad kvinnorna erbjöds grejer i västerås?=) i falun har jag aldrig hört ordet bäckenbottsbedövning haha,lät ju skitskönt för det är ju utdrivningsskedet som är värst=))mår du illa ännu? kram

2011-03-08 @ 11:42:54
Postat av: veronica

jaa :( Och varför sa dom inget på förlossningen lixom? När jag låg där och "led" i 23 timmar? Kunde dom inte kläcka att den fanns lixom? :/ Men nu vet jag ju det till nästa gång. :) Men som sagt, det var nu jag hade behövt den. ..

2011-03-08 @ 11:59:47
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Mickis

Det är svårt att förstå att jag har legat där 2 ggr och fött barn dom senaste 5 åren haha,, lite overkligt att se förlossningen på tv´n liksom hehe :) Man blir bra sugen igen, och igen hahahaha.. Om du klarar det så råder jag dig att inte ta någon bedövning alls, det är sjukt fränt att föda helt utan, och det går super snabbt :) Massa Kramar till dig & Barnen ;)

2011-03-08 @ 12:11:09
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det verkar vara väldigt olika det där med bedövning - konstigt ändå varför de inte ens nämner det i Falun. Jag vet iofs inte om det var aktuellt med Eira det var ju egentligen inte själva utdrivningen som var segdragen - det var ju allt innan. Men jag tänker då ändå ha med det i förlossningsplanen!

Jasså, du gillade inte lustgasen =)

EDAn funkade inte på mig, de testade att sticka sex gånger men det gjorde ondare än värkarna så nu är jag helt avskräckt från det. Hua, jag känner mig matt bara av att tänka på förlossningen! =o

2011-03-08 @ 13:08:25
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Anna

jag fick bäckenbotten och det gjorde så in i helvete ont, det värsta var ju att de inte sticker en, utan två gånger, en på vardera sidan. Jag bad inte om den utan rätt som det var så var dom gigantiska jävla kanylerna där. jösses vad ont det gjorde! huvva! Ja man får väl se, jag vill klara så gott det går utan edan, eftersom den för mig slog bort värkarna.. helt. sen slutade den funka efter en timme. Men jag ska naturligtvis inte säga emot om det verkligen behövs! det var på bm´s inrådan edan ledes sist oxå så man får väl bara hänga med! :) Kram

2011-03-08 @ 14:05:18
URL: http://littlemiracle.blogg.se/
Postat av: Veronica

Haha jaa han är lite lustig :)

2011-03-09 @ 03:30:41
URL: http://Sstromberg.se
Postat av: mammamelle

hej hej=)) varför gilla du inte lustgasen? hehe=)) jag har ju bara kört lustgasen båda gångerna,nu med William så tyckte bm att vi kör på med lite lustgas eftersom du klara första utan problem med endast lustgas,det fanns liksom inget annat i hennes tankar som skulle behövas,sen gick det ju så jättefort andra gången så det skulle inte hinnas med någonting tror jag=)efter William hade jag inga problem där nere heller,kändes inte som att jag fött barn haha med Kew däremot hade man vetat om bäckenbottsbedövning då så hade jag nog tagit den,eda skrämmer mig lite,hört folk som tappar känsel hit å dit=( jag hoppas denna 3e förlossning kommer gå bra å jag hoppas jag klarar mig med endast lustgas för som Mickis skriver det är en häftig känsla att föda barn å känna allt å hur kroppen funkar=) självklart har man ont å vill ha eda m.m så ta det är kanskebara jag som är knäpp som tänker så men å andra sidan har jag blivit rejält bortskämd med mina förlossningar=) men får jag en utdragen å jobbig förlossning denna gång så kommer jag tänka över eda även om det skrämmer mig=))

jo jag mår bra förutom foglossning å sammandragningar=/ hur är det med din moderkaka?har den flyttat på sig?lät inge kul alls med att den satt så pass långt ner å vad som kan hända=( jag kan åxå känna illamående om jag glömmer bort att äta under dagen men äter man med jämna mellanrum går det bra=)

inskolningen går jättebra=) han bryr sig inte om mig,igår satt jag i fika rummet å idag fick jag lämna han där en stund å sen gå hem för att komma tillbax senare å det hade gått jättebra=) ja det är lite otäckt med den tjejen å hon har även en varning på sig,hon gör tydligen rackartyg ofta=/ men men det är väl bara å lita på fröknarna hahaah=))

2011-03-10 @ 11:29:46
Postat av: Lina

du hittar säkert något ! :D du o din mage kommer stråla i allt! :D älskar maxiklänningar på gravida :) de är så fint. det hade jag i somras på edwins mammas bröllop.

2011-03-13 @ 19:42:59
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej, varenda en kollar faktiskt inte på det där. Haha.. Jag fixar inte såna där program :S



Det är helt sjukt att det bara är 3 månader kvar. Vi fick ju nyss veta att du var på smällen.. Känns det som.

2011-03-15 @ 08:33:40
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: mammamelle

jag har väldigt hög smärtgräns så jag har nog lite tur där hihi=))

ja det där med dagis har man själv funderat på å hur man ska göra när bebis kommer å Kew börjar lekis till hösten? ska man orka hatta runt till 2 ställen¨med en spädis?dessutom kan man passa på att spara lite pengar har vi märkt,från å med april månad ska vi betala hela 1700kr för båda ungarna på dagis,det är ju för fan som att ha avbetalning på ett lån i månaden haha,men samtidigt tänker man nu när william ändåså fått börjat dagis så känns det inte snällt att bara ta han därifrån helt plötsligt?=( men å andra sidan skla de göra om hela talgoxen till obekväm tid dagis så vi kommer bli erbjudna att söka nytt dagis eller ha kvar de tills de blir 3 år,så ja men man har ju ett tag kvar til hösten å fundera hur man ska göra=) du behöver inte alls ha dåligt samvete för att du inte har na på dagis,passa på å ha henne hemma medans du kan=) hade jag kunnat haft william hemma hade jag det men jag har ju börjat jobba i veckorna å vill jobba i veckorna å inte bara helgerna=)



jo jag mår bra förutom den djävulska foglossningen som gör att jag har svårt å röra mig ibland,blir nog lätt så eftersom man står hela tiden på jobbet å springer runt här å var,har ju endast en halvtimme rast å man sitter ju inte ens en halvtimme då=/ borde ta det lugnare här hemma men det städar sig ju inte självt precis=))

kan känna av illamående men det är då man glömt å ätit på flera flera timmar=)

fin mage du fått förresten=)))

2011-03-18 @ 10:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0