Här ska det pottränas!!!

Sen Bianca kom har potträningen legat på is kan man säga, inte för att jag kört stenhårt innan men då kunde Isabelle använda pottsitsen då och då, men nu när vi skulle börja igen vart hon livrädd av att sitta på pottsitsen man sätter på toan! Efter några dagar nu kan hon sitta där iallfall men hon absolut vägrar att göra nåt!! När jag märkt att hon ska bajsa har jag satt henne där, till och med efter hon börjat men hon vägrar, så fort blöjan åker på bajsar eller kissar hon! Eller om hon får gå utan blöja hämtar hon en  blöja direkt eller ropar bakjsa och pekar på blöjorna!

Efter en bra stund och en flaska saft fick jag henne att kissa igår:) Så nu vill jag ha massa tips!! Visst ska det väl va "kul" att sitta där, har testat att både läsa bok, fila hennes naglar och killa i hennes hand (så som de gör i drömmarnas trädgård, hon älskar det),  fast det tar tid kanske:)

 

Beställde dessa så de kanske blir skönare att sitta på potta nu, hon har en från ikea och en pottstol men båda är så hårda så hon får märken på rumpan till och med! Dom har kampanj på dessa på allt för föräldrars shop så passa på, 299 respektive 179 kr!

Ös på med tips nu hörrni:)

Kommentarer
Postat av: Erika

Det var ngn som kom med tipset om att varje gång dom gör ngt i pottan, så får dom en stjärna el ngt annat klistermärke att sätta fast på pottan. Den kanske kan uppmuntra?

2011-07-31 @ 22:30:55
URL: http://zeddan.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag trodde också att man skulle göra det till en kul grej, men min son vägrade. när han blev 2,5 år så tröttnade jag. jag tog av blöjan och sa att han fick välja mellan att bajsa/kissa i byxorna eller på toa, det va lite knöligt och gnällingt men efter två veckor så va han blöjfri och efter en månad även på natten. med det inte sagt att det funkar för alla :) lycka till

2011-08-01 @ 18:50:34
Postat av: Sandra

Jag fick ett tips om att läsa "kiss & bajs"-böcker.. Men Emmy vägrade pottan. Tills vi bestämde oss för att gå på toa samtidigt. Då gick det hur bra som helst, sen för en månad sen går hon bara på toaletten & torkar även sig själv. Pottan har vi på altan ifall det skulle bli akut. Men hon håller sig oftast & går helst på toan endå. Pottsitsen har hon vägrat från första stund, det var för svårt att komma ner från toaletten med den. & bära ner henne får vi inte, "emmy kan själv", säger hon.. Men det har vart perfekt att det har vart sommar när hon fick för sig att sluta med blöja, fö hon har kunnat springa i buskarna när hon velat. Men prova sitta på toan & typ låtsaskissa medans hon sitter på pottan, kan fungera :) Bajsandet kan ta lite längre tid för dom att vilja göra utan blöja. Emmy är många ggr fortfarande osäker & vill helst ha en blöja på sig när hon gör det, men den åker va lika fort hon är klar. Haha.. Lycka till med tränandet :)

2011-08-08 @ 18:24:09
URL: http://ohstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0