Rul

Updaterar lite snabbt för er som är nyfikna hur det gick i fredags!
Vi var ju som sagt på rutin ultraljudet och allt såg jätte bra ut, denna gång fick vi en jätte gullig dam som utförde ultraljudet och som berättade väldigt bra! Hon sa att jag var så lätt att kolla på så hon kunde tex se med säkerhet att bebisen inte hade gomspalt och så vidare:) Var mer nervös denna gång än med isabelle, man vet ju aldrig!
Så de sekunderna när hon undresökte hjärnan, ryggraden, magsäcken, hjärtat osv och inte sa nåt var HELL, dom sekunderna blir så jäkla långa! Men som sagt allt såg jätte bra ut:)

Det som var helt annorlunda denna gpngen var att jag kände många av sparkarna jag såg på skärmen, det vart mer verkligt då än med Isabelle då jag såg hur hon sparkade men inte uppfattade det! Hade precis som jag trott moderkakan i bakvägg, därför jag kan se och känna så tidigt, för känna det gör jag nu hela tiden, trodde Isabelle va vild i magen, nja denna slår nog det:P

Vi fick ju inte veta vad det blir mn ska ringa Sibylle kliniken imorrn och boka tid för könsultraljud, ska ta en tid så snabbt jag får, måste veta!!

Efter ultraljudet åt vi på tacostället som är helt underbart på Erikslund, så trevlig personal och god mat, sen gjorde vi Erikslund! Hittade en kameraväska som vi va ute efter! Bilder kommer i veckan, har inte riktigt tid nu med en liten ligist som river ut sina Teletubbies filmer!!

Hoppas alla haft en underbar helg:)



Köpte fem bilder men hon va så gullig så vi fick två på köpet, älskling tror att det var för att vi inte tjatade om könet, som jag tänkt:P

Fick förretsen nytt bf, som jag anat, 13 juni, är alltså tillbaka på 17+5 idag:)

Kommentarer
Postat av: Marielle

konstigt det där att man måste köpa bilderna på vissa ställen. vi fick bilderna både med saga och alice. när vi var på rul med alice hade de fått en ny maskin så det syntes mkt bättre och bilderna man fick var mkt större :)



jag var också mer nervös andra gången, vet inte varför men jag nästan svettades av nervositet när vi var där, haha. men jag hade inte heller något att oroa mig för :)



däremot när vi var på förlossningen igen, jösses då började jag verkligen fundera på varför jag gett mig in på det igen, haha. men fick en förlossning som var 100 ggr lättare än den innan. hade ont de sista 20 minuterna, före det kände jag knappt någonting! så det var nästan en drömförlossning. nackdelen var att det gick lite för fort på slutet, men bortsett från de kunde den inte varit bättre :)



jag hoppas verkligen du får en fortsatt bra graviditet och en lätt förlossning när du är där. känns kanske lite långt bort nu, men snart så är du där :)

2011-01-09 @ 13:54:53
Postat av: malin

ja man bara stirrade på skärmen o var helt tyst, ja glömde bort att andas vissa stunder :) kul att vi gjorde samma dag, fast på helt olika ställen då! jag hade moderkakan i framväg så därför ja inte känner så mycket än :) men vissa stundet känner man av henne :D får se vilken av våra småttingar som tittar fram först då :) vi är ju så nära varandra på dagarna så man vet ju aldrig! :D

2011-01-09 @ 18:08:25
URL: http://maladiesjournal.blogg.se/
Postat av: Liw

Härligt att allt såg bra ut! :-)



13 juni alltså, skönt om det blir innan det blir för varmt och svettigt att vara höggravid..

2011-01-09 @ 20:30:22
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Martina

Marielle jag lever på hoppet om att denna förlossning ska bli lättare:P:P Skönt att höra från så många att dte faktiskt är så att nr 2 är lättare, det är nästan 11 år mellan mig och syrran och mamma sa att jag var tusen gånger lättare att föda fram:)

Undrar om man är nervösare för att man tänker att man kan inte ha allt för stor tur när man redan haft sån tur med sin första:/ Eller så var man naiv första gången och "tar för givet" att de ksa se bra ut:) Hur som helst va de underbart att se:D Du vet den molande växtvärken, den skrämmer slag på mig, tänker då också vafan har jag gett mig inpå:P

Ja de e knäppt att man först ska köpa bilder i västerås för 30 kr st sen om man vill veta kön måste man åka och betala för det också:(:( Såg en kompis bilder fårn Falun och dom var riktigt bra nu:) Kul att dom uppdaterar sina saker:)

2011-01-10 @ 20:03:49
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: mammamelle

vad skönt att ni fick en bra bm på rul denna gång,att hon var lite trevligare=) jag är nervös inför vårat ja,tänk om det inte är bra?=/ tack=) jag tycker Isabelle är jättefint å skulle gärna vilja ta det haha men det kan jag ju inte=))jättefina namn du tänkt på,skulle passa bra med Isabelle=)) jag har tänkt lite på namn men jag tänker mest på tjejnamn men inget jag är nöjd med,vill att det ska passa med Kewin å William åhh=)) Minnah är jättefint men det heter min svågers syster lilla tjej som är några månader bara=) frida janhager?kanske känner igen?=) haha ja karlar är svåra med namn,Martin valde ju faktiskt William så jag får välja fritt nu=) hade William blivit tjej hade martin velat Molly men enligt mig känns det mer som ett hundnamn=)) har inte alls tänkt på pojknamn???=) Kew drömde häromnatten att jag fick bebis å det var en tjej så ja kanske jag har rätt =) har illamåendet lagt sig för dig? faktiskt så har det lagt sig här=) har inte käkat tabletter på en vecka nu å visst kan jag må illa ibland men inte alls som jag gjort=))

2011-01-10 @ 20:51:01
Postat av: Sabine

Hört att det är enklare att se könet på en kille än på en tjej:) Så om ni fick bilder på könet och det inte ser ut som de ska vara en snopp där är de nog en tjej:P Men man kan ju inte vara helt 100%

2011-01-10 @ 21:12:23
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica

Klart 2:an går snabbare. Lova tog 7 timmar och Vilda 2.5 timme :P.



Så nästa kotte klämmer du ut på nolltid ska du se.

Men det finns baksidor oxå. Säkert får du räkna med mer och starkare sammandragningar och eftervärkar (för att inte prata om nr 3!!)...men vem bryr sig? Det kommer ju nå gott med det å :D haha



Kram J

2011-01-15 @ 22:32:27
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag kan GARANTERA dig att andra går snabbare, helt klart.

De lärda säger dessutom att tvåan går snabbast och trean mittemellan :S iiiih!



Så oroa dig inte, denna förlossning kommer du fixa lätt som en plätt :)



Kram

2011-01-17 @ 19:38:27
URL: http://agni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0