Hej hej

Istället för att svara er alla typ samma svar skriver jag det här istället, tack för er omtanke:)

Vi fick som sagt åka hem, det enda de gjorde i Västerås va att kolla vikt (10,2 g) och temp (37,2) och sen efetr flera timmars väntande pga av många akutfall kollade doktorn på henen som tyckte hon var så frisk, framåt och charmig:) Han gjorde inget spec, frågade oss lite om hennes utveckling och hur hon gör när hon "himlar med ögonen", han typ kollade mer så hon var med, och det är hon ju verkligen, en smart liten dam:D Sen fick vi åka hem och ska vänta på remiss!

Vilken dag det var, började med samtal till bvc, fick komma ner och träffa barnläkaren som gjorda standard koll på henne, sen skulle dom ringa Västerås och se om ja skulle få remiss! När ja hör remiss tänker jag, inom några veckor tid!! Sen blir ja och isabelle inropade igen och dom säger, åk hem nu och packa och ät sen åker ni till Västerås Akutmottagning för barn, i detta skede får jag panik och hör knappt vad de säger! Tårarna skär innanför ögat, hör nåt om EEG, kolla hjärnan, massa prover, ja ni förstår själva! Vi skulle tidigast få pka hem dagen efetr enligt dom! PANIK! Vad är det som dom tror är fel börjar det snurra och hur ska jag ta oss dit i mitt tillstånd! Vägrar köra men kommer på sjukresa! Iallfall så bryter ja ihop utanför och ringer älskling, får först inte tag på han men skickar sms och han ringer upp, får fram mellan gråten det jag uppfattade från dom, kolla hjärnan!!

Skrämde nog slag på han med! Försöker få tag på mamam, nån måste köra, älskling ringer sin mamma som åker direkt från jobbet! Väl hemma kommer Jossan också i panik, har då lugnat ner mig, älskling hade precis ringt och sagt att han åker när som helst från Stockholm, skulle få skjuts av en arbetskompis då jag hade ena bilen och den andra stod i Avesta! Jag, Isabelel och svärmor kommer iväg efter en stund iallfall och kommer fram nån minut innan älskling! Sen bestod kvällen bara av vänta, mc, D, busa med en väldigt busig och uttrkad Isabelle:)

Tyckte de i Norberg skrämde upp mig och oss lite väl, varken prover eller EEG gjordes då, men bra att de tar saker på allvar såklart, de har nog fått mycket skit efetrsom de ofta skickat hem sjuka barn och sagt att de e ingen fara, det är Norbergs BVC´s motto, det är normalt! Därför jag vart extra skärrad!

Doktorn var väldigt lugnande också, och sa att det värsta det kunde vara är epilepsi och det är så bra behandlingar idag att man behöver ibland inte ens behandla det, SKÖNT ATT HÖRA, är det ticks skulle hon växa ifrån det! Men oros känslan e inte borta, räknar de gånger hon gör sådär med ögonen per dag och som förälder rannsaker man sig själv kan jag lova, det gör vi båda här hemma!! Hr vi gjort nåt fel, har hon fått kolla för mycket på tv, leker vi för lite med henne, älskling sa idag tom att det kanske knäpps för mycket kort på henne med blixten, ja ni hör, fastän vi vet att skulle hon ha epilepsi och ticks så är dte nog inte vårt fel, men man får sig en tankeställare! Jag låter henne inte ha napp mer heller förutom när hon sover och kolla på teletubbies det får hon inte heller, hon vill ju så gärna stå framför tv´n och det känns inge bra och när hon har napp blir hon mindre pratig, såklart, lite svårt att prata med napp i munnen och mer osocial lr vad jag ska säga!

Jag älskar dne där lilla damen av varje liten cell i min kropp och skulle göra precis vad som helst för henne, vad som helst, hon är mitt allt, mitt liv<3

Nu ska vi kolla på film, skriver mer en annan dag:)

Kommentarer
Postat av: Marielle

jag hoppas att det inte är något som är fel utan att det bara är något som inte är farligt eller att hon isf växer ifrån det. det värsta som finns är när man är orolig för sina barn.



jag kommer så väl ihåg sagas första besök till akuten. hon var 1,5 år, vägrade sova så hon fick vara uppe lite längre just den kvällen. tänkte att hon skulle få leka av sig och sen få lägga sig igen. hon sprang runt som en tok i vardagsrummet och jag tänkte flera gånger att snart ramlar hon väl. och mkt riktigt ramlar hon, rakt in i kanten på tvbänken med ansiktet först. hon skrek så det nästan skar i öronen och det sprutade blod från ansiktet. jag blev så rädd så jag blev helt stel, kändes som jag skulle svimma och kräkas på samma gång. har nog aldrig vart så rädd!

som tur var var både kenneth och en kompis till han hemma, vet inte vad jag skulle gjort om jag var ensam.

vi bodde bara någon gata från sjukhuset då så vi kom dit snabbt och vi fick komma in direkt. jag tänkte hela tiden att någonting var brutet, att hon skulle få opereras, sys osv. men som tur var så såg det mkt värre ut än vad det var. jacket hon fick på näsan/mellan ögonen var så "fint" så det behövde bara tejpas. hon svällde upp och var blå i ansiktet några dagar innan det gick ner och nu har hon ett litet ärr kvar som minne.

som sagt upplevde jag det som mkt värre än vad det var och jag kunde inte låta bli att tänka att det var mitt fel som lät henne vara uppe sent. usch, jag hoppas jag slipper bli så rädd igen.

2011-01-23 @ 19:41:20
Postat av: Lena

Oj vilken orlig upplevelse för er:( sköt om er nu så att din lilla i magen får ro. Kram kram

2011-01-23 @ 19:45:05
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com
Postat av: mammamelle

åhhh lilla skruttan=( det är säkert inget allvarligt,tills det är dags för remissbesöket så har hon säkert slutat med ögonen ska ni se=)anklaga inte er själva för någonting,självklart har ni inte knäppt för mycket kort eller låtit henne titta på tv för ofta men det är bra de åtgärder ni gjort nu=)) stor kram till er å jag hoppas å tror att det inte är nånting fel på lillflickan=)) hade ni könsul nästa vecka va?=)kram

2011-01-24 @ 10:08:40
Postat av: Maria - tvillingmamma

SV: Tack så mycket (:

2011-01-25 @ 11:42:10
URL: http://vilsebarn.blogg.se/
Postat av: martina

Tack marielle för omtanken, du är så gullig:) oj jag kan bara föreställa mig hur rädd du blivit, lilla tjejen! Tur att det "bara" vart ett ärr, men shit vad rädd man blir! När isabelle ramlade från soffan bara grät och grät jag, och man tänker alltid det värsta! Och ramlar hon och blöder lite i munnen får man panik, och då blir det knappt ett jack ens, sånt man får stå ut med som mamma helt enkelt:)! Kram

2011-01-25 @ 20:07:27
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: malin

grattis på födelsedagen tjejen! :)

hoppas du haft en bra dag :}

kram!

2011-01-28 @ 23:20:30
URL: http://maladiesjournal.blogg.se/
Postat av: Jessica - Nellie & Oliwer´s Mamma

åhh jag förstår din kännsla :( usch kan inte vara kul!



jätte fin blogg annars och grattis till liten i magen!



kram

2011-01-30 @ 22:05:57
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0