Några axplock av alla bus

som isabelle åstadkommit!

Käkat toalett rengörings grej, ni vet sån där man klickar dit i toan, och rörde inte en min utan mumsade på!

Käkat hundmat, snus, hon stoppar in ALLT i munnen, hon bokstavligen gräver i ryamattorna efter skit! Tack och lov har hon bara satt lätt i halsen en gång och de va en gurkbit på öppis!

Hon kastar sig fram i affärerna om hon inte får som hon vill, blir hon riktigt arg som när hon inte fick sätta sig och läsa en bok inne på ica maxi så kastade hon sig med ansiktet före!!

Hon har sprungit ut från affärern när jag stått i kassan, fått slänga åt pengar och springa efter!

Stänger av datorn för mig x antal gånger, spec när ja skypar med syrran!

Slår på tv´n och dvd med teletubbies i tid och otid!

Ställt sig och spottat rätt ut inne på Elsas, fint fik!

Stänger av tvättmaskin för mig när det typ är 10 min kvar, bara att börja om.

Sätter på tvättmaskin så den får gå tom!

Kastat x-antal grejer i golvet så det gått sönder, senast en arom lampa igår!

Hällt drycker, på flit på mamma!

Stjäl godis och bokstavligen trycker in de i munnen!

Gördar hunden, öppnar hans matcointanern och fyller på, och hunden är redan fet!

Stjäl tyngderna till panelgardiner och jagar Rocco, och ja drämmer till honom!

Haft ut varm aromaljus grej över sin arm, tack och lov gick det bra, vart knappt röd på armen.

Snott pappas mobil och gått in i ett annat rum och ringt farmor, sagt hej hej och kocko, rocco till henne haha!

Sätter på timern på spisen så det tjuter och vrider på plattorna, tack och lov för barnspärr!

Höjjer och sänker värmen på elementerna, och alla som har direkt verkande el vet att det kan bli ganska dyrt!

Snott flytande margarinet i kylskåpet och satt sig på golvet och hällt ut både på sig själv och på golvet!

Ätit upp halva pappas fiskekort!

Trott att en kebabbit var skurtrasa och gjort rent bordet på Vega!

Tvättar händerna dagligen i Roccos vattenskål!

Jagar alla katter hon ser och drar dom i svansen!



Som sagt detta är bara en bråkdel av alla hyss hon gjort! Underbara bus unge!

Och ni kanske tänker, vafan håller henens mamma hus, och jag kan garantera er att hon behöver inte många sekunder för att åstadkomma nåt sånt här, tex när hon käkade toa grejset, kollade jag bort i en sekund, tog pottstolen från toan, satte upp dne på hyllan bredvid och när ja vänt mig om stod hon där och mumsade!

Ja och Felicia pratade om att våra karlar tror att det är rena rama semstern att va mammaledig, att vi kan göra vad vi vill, lägga oss ner i soffan och läsa en bok och bara slappa, DOM HAR FEL:P

Men hur krävande det än kan vara så skulle jag aldrig byta bort det mot allt smör i småland, inget går upp mot att vakna till isabelles ljuva stämma av "mamma" på morgonen:) Hon är tveklöst dte bästa i mitt liv och jag älskar henne högre än allt, min aldelles egna lilla busunge:)




Kommentarer
Postat av: Sabine

Sv: Hehe vi vet vad det blir för sort denna gången:P Men det är hemligt så tyvärr kan jag inte säga om du gissar rätt eller fel:P



Mår strålande denna graviditeten iaf och det känns underbart! Tiden har gått mkt snabbare nu också!"

2011-02-16 @ 08:20:06
URL: http://allavifina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken liten bustjej!! =)

Och påhittig sådan! =D

2011-02-16 @ 09:14:54
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: mammamelle

hahhhaha vilkn liten busunge hihihi,fullt upp hahah å en annan tycker man har fullt upp men jag har ju rena semestern än så länge hahah=)))

2011-02-16 @ 10:48:57
Postat av: Sandra

Emmys meritlista ser typ likadan ut :P Hahaha, vad dom håller på. Jag kan inte tänka mig att Isabelle är sådär busig, hon ser så snäll & oskyldig ut på alla bilder. Gosiga unge. Men det är som du säger, hur krävande dom än blir så finns det inte ens på karatan att man skulle kunna byta bort dom. Det är ganska charmigt att våra tjejer är lika bråkiga & vålsamma som killar kan vara. & sen känns det lite som en lättnad att dom är så också, för när dom börjar skolan sen kommer det inte finnas många som kommer våga sätta sig på dom.

2011-02-16 @ 13:41:53
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Marielle

2011-02-16 @ 15:59:20
Postat av: Marielle

ja inte tar det många sekunder för dem att hitta på rackartyg inte! det räcker ju med 2 sekunder så har de ju hunnit med hur mkt somhelst! tänk om man själv var lika effektiv, haha :)

2011-02-16 @ 16:00:49
Postat av: Petra

Tack sötnos :D

2011-02-17 @ 07:37:42
URL: http://peetrah.blogg.se/
Postat av: sabina

Visst är det härligt i busåldern. iblan dkan man inte hålla sig för skratt när man ska sälla på dom :)

Trots och bus på samma gång har vi här hemma :)

Vad söt eran tjej är! och vad stor hon blir!

2011-02-17 @ 10:16:38
URL: http://swilen.blogg.se/
Postat av: martina

O oj vad man skulle få gjort då Marielle:P Städa huset på 5 min med den energin:) ja de tar inte många sekunder, ibland inte ens sekunder haha:)

2011-02-17 @ 21:00:54
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: mammamelle

hhahah ja lycka till med det haha ja de är roliga våra karlar,Martin tror åxå man hinner hur mycket som helst om dagara men han har fått sett nu när jag jobbat flera helger att det är inte så bara bara haha=))å dessutom med en nyfödd på armen?vad tror Micke? hahaha,det är bra att han får se lite när han är hemma å är sjuk=)) om man ska plugga vill man ju ha lugn å ro å det går ju endast när de små sover=)))

2011-02-18 @ 11:56:22
Postat av: veronica

jag är inte alls insatt i sånt heller, jag har sett andra bloggare med detta objektiv och dom tar så fina kort :) Skärpan oså. så då vart det så, att ja köpte de också. Och det är en jäkla skillnad på kvaliten på kortet, skärpan oså.

2011-02-18 @ 18:07:02
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Lina

ooohmygud.. haha..

2011-02-24 @ 19:16:42
URL: http://millblomskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0