Bara för att!

Blir ett super snabbt inlägg nu, ska strax äta taco paj! Skrev ju att isabelle enbart satt en liten gurkbit i halsen, bara och bara men med tanke på allt hon stoppat i munnen! Iallfall så va ja i skolan idag hade muntlig redovsining, va så jäkla hungrig sen så jag slank in på pickaboo, blev en godis påse, som självklart isabelle ville smaka ur när ja kom hem, är sån som aldrig skulle äta en godis bit själv och låta henne titta på, no way, eller får nog ändra på det! Iallfall så sätter hon i halsen, och då har jag 30 min innan pratar med frida om just att detta är vanligt och väldigt farligt! Panik och ren reflex slänger ja upp henne och slår henne i ryggen, hör hur hon knappt får luft, sen kommer älskling och slår några gånger hårdare i ryggen, släpper drekt men godisen kommer inte upp! Får iallfall höra att man ska kontakta sjukvården ifall den kan komma ner i lungorna, ringer 1177, tack för dom:D Jätte gullig sjuksköterska, hon sa det är ingen fara men säger de om lungorna, hon ber att få ringa upp, ringer 1 h senare och hon har pratat med flera läkare och vi ska bara hålla koll så hon inte får astma liknande besvär de närsmta dagarna är det ingen fara, oftast sväljer dom ner de som suttit fast! ursch jag hatar sånt, kommer inte låta henne få smaka godis mer, fick man för att man ville va snäll, får hålla mig till kvällarna, men hon älskar knäckebröd och äppelskivor, ska ja va rädd för det med?:( Mitt egna lilla hjärtegull, tackar högre makter att de gick bra:) Sen vart hon ledsen att hon inte fick mer godis, skitunge:P Men de känns som att bara för att ja skrev att hon inte satt nå mer i halsen så går hon och gör det!

Förutom det har ja haft en sjuk dryg karl hemma, som halft legat inför döden, över lite influesna, han har vart klenare och kravligare än mig när ja födde, bara legat och gnällt:P:P haha men nu e han bättre, tack och lov!!!

Vagnen kom för nån dag sen, underbar är bara förnamnet:D Bilder kommer för er som inte stet på fb redan:)

Fick ju problem med csn, skulle inte fått pengar, säkert skrivit om det, men det löste sig, tack och lov igen, inte många kr man får när man pluggar halvtid och bara får bidragsdelen men de kronorna är välbehövliga då mina föräldradagar är nästan totalt slut!! Har ju för bövelen beställt vagn (som inte betalar sig själv)och inte fått den andra såld än, den tredje såls på måndag däremot, ska bara ha p&t´s nu, behöver ingen mer:) Och kravet att ja ska få byta vagn är att ja ska sälja innan och köpa ny sen men kunde inte hålla mig nu, med emmaljungan gick jag inte en krona back sen till den nya,alltså mellanskillnaden, men nu går lite back denna gång om ja får den såld dvs men fick faktiskt med syskonsits så i slutändan blir det ändå plus minus noll!
Men får jag den inte såld då ligger ja nog pyrt till här hemma:P:P
 I värsta fall får jag väl betala halva nu och halva nästa månad och sen hoppas att jag nångång får den andra såld:) Som sagt man blir inte rik att vara hemma med barn och att plugga samtidigt, men är snart klar:D

Imorrn ska vi och fira frida som fyllt 25, fan jag som skulle tvättat vita kläder tills imorrn, får göra det nu, de  e nåt som e skönt med hus, jag kan göra vad fan ja vill, vill ja tvätta 02 inatt kan jag det, samma med städa och spela musik så högtalarna spräcks:P Men vet ni vad det allra allra bästa är med att bo i hus, det är att hunden kan va här ute på gården på somrarna och att man kan släppa ut han bara på gården även nu, släpar knappast ut isabelle i 15 minus för att gå med han, no no!

För en vecka sen installerade vi larm, ett riktigt, hade såna där magnet larm innan bara men nu köpte vi ett rejält med kameraövervakning och hela kittet, känns så jävla tryggt att veta att jag behöver trycka på en knapp om ja hör nå lurt eller om isabelle sätter nåt i halsen igen så skickar de ambulans/brandkår/polis/securitas direkt! Men känns lite lustigt med kameror, går ju inte naken under dom direkt:P Vi råkade slå igång det en gång och jäklar vad snabbt de ringer upp, inom 10 sek så ringer securitas, om vi inte svarar kommer de också direkt, egentligen e de galet att man behöver både vakthund och larm för att känna sig trygg nuförtiden!!

Nu vart dte långt ändå men älskling sitter i telefon och han verkar ju inte brådska så varför ska jag göra det! Eller jo det får han fasiken göra, jag har bara ätit frukost, lite godis och korv! Ja e hungrig!

Från de ena till det andra så började tuttarna läcka igår, tidigt denna gång med fast med isabelle började det rinna redan i v 19+1, jag som hatar att sova med bh:( Men men bara att gilla läget, skönt att de funkar iallfall med tanke på bröstoperationen:)

Kommentarer
Postat av: Mickis

Nej Martina det var inte Kina hehe.. Tänkte dock aldrig mer äta någonstans i Fagersta igen då det hände där vi åt då och Jimmi och hans pappa har varit med om samma sak tidigare också i Fagersta fast på ett annat ställe .. Usch !! Kram

2011-02-19 @ 15:20:31
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Mickis

Tack Gumman. Finns ju tyvärr inget riktigt bra idag.. Inte ens Bromsmedicinerna sa hon.. har man tex 3 skov / år så tar bromsmedicinen ner det till 2 bara :( Men bättre än inget, sedan var det mkt biverkningar på dom också..

Jävla skit är det enda jag får ur mig :(

Kram

2011-02-19 @ 15:22:42
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hemskt som fan det där när dom sätter i halsen :( Emmy går jämt med legobitar i munnen som hon stulit av storebröderna. man ser inte direkt att hon har nåt där i. Men sen flinar hon & man ser en eller fler bitar. Då plockar jag ut det & då har hon ett till lager i handen som hon stoppar in. "munnen" säger hon & knölar in lego efter lego. Jag kan inte plocka bort allt smått som finns i hela huset, det finns inte en chans. Men idag fick pojkarna skippa dom hårda godisarna eftersom att vi häller allt lördagsgodis i en skål. Visst fyllde Emmy en slev med runda tuggumin & öste i påsen, men hon fattade på nåt vis endå att hon inte fick äta dom. Det var bra, men hon hade ju lika gärna kunnat sätta nåt mjukt i halsen. Till & med banan har fastnat, & vill inte ta bort hennes favoritfrukt för att det blivit så nån gång innan. Haha, sätter ju själv i halsen så det kan ju hända vem som helst.



Kan du inte sova med med såna där tub-BH'ar från typ h&m? dina pattar lär väl spänna år dom så mkt så dom inte rasar ner. haha. Jag hade snortajta linnen på mig på nätterna som höll fast inläggen. För jag klarar knappt av att ha bh ens på dagen för att dom skaver mot mina revben, hur löst jag än knäpper. Kan bli sinnessjuk på det där.

2011-02-19 @ 20:35:22
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: veronica

tack vännen!



Du, hur har dina bröst blivit efter din amning, har dom förändrats något? Mina har blivit lite hängiga ;s Inte mycket, men lite.



2011-02-22 @ 17:52:04
URL: http://sstromberg.se
Postat av: veronica

MEN FY. Ja mina är inte speciellt vackra heller.. trökigt när man lagt ut så mycket pengar.. ja kommer också göra ett lyft. Men gör de sen när man fått något syskon till han. Så man inte står där med samma problem igen.

2011-02-23 @ 09:00:15
URL: http://sstromberg.se
Postat av: veronica

ja men ja tror dom gör de så snyggt så det knappt syns (ankarärr) för syrran har det och det syns inte knappt.. fast det beror väl på hur bra läkkött man har också, men jag tar hellre ankarärr en hängpattar :p för de är ju bara jag och jonas som kommer se tuttarna om man säger så :p



ja inte är en graviditet gratis i längden heller :p

2011-02-23 @ 12:06:01
URL: http://sstromberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0