Torsdag

Det är torsdag och inge älskling e hemma, blir lite omvänt såhär, kommer tro att det är torsdag imorrn när han kommer och måndag när han åker på tisdag så tro inte att jag är helt bakom flötet om jag förväxlar dagarna helt:P

Igår va vi till bvc, skruttis väger nu hela 6300 gram.
Visade henne utslagen som hon fick för nån dag sen, vinter torrhet va de, jag som trodde de berodd epå smakisarna.

Iallfall så smörjer jag nu med miniderm och varje gång jag smörjer så skriker hon helt hysteriskt, de svider säkert jätte mycket, samma sak när hon badade:( stackars liten, så det blir inge badhus förrän utslagen är borta!!

Frågade om det fanns nån anledning varför isabelle blir helt hysterisk när vi är och hälsar på hos nån och det berodde på otrygghet att vara hemifrån, och att hon va säker på att det skulle bli bättre snart! Hon gav rådet att vi skulle be vänner och bekanta att hålla sig lite undan i början från henne när vi är och hälsar på, bara att lyda då!!! hmm

Testade att sluta med sempers droppar för att se om de vart nån skillnad och hon har grinat mycket idag så det var ett BIG MISSTAKE!

Vi har haft besök av josefine och lilla sally på kvällskvisten:)

Ska fortsätta kolla på "min plats i solen" och invänta att älskling ska komma ut på skype:) 




 vem har tid med mat när man kan kolla på paradise hotell:P lite för lik mamma lr:P?

 förstoringen

<3


 


Kommentarer
Postat av: Marielle

både jag och saga får utslag på vintern, jag har ett litet märke i nacken som kliar som tusan och saga har ett märke på ena kinden. hydrocortisonsalva har funkat jättebra på saga, hennes utslag syns knappt längre. och hon tycker bara det är skönt när vi smörjt henne med den. på mig har det fungerat bäst med helt vanlig helosansalva :)

2010-01-22 @ 10:25:40
Postat av: martina

hej marielle:) säkert samma som här då, fast jag får mest super torra händer och i ansiktet:) Kan mna köpa sån salva recept fritt för minidermen tycker jag inte verkar vara så bra, kladdar som bara den hur lite man än har på och det är så hemskt när man ser hur ont hon får:( kan man smörja med hydrokortison i ansiktet, vet inte om jag vågar smörja isabelles ansikte så mycket som hon dreglar och grejjar med händerna där:) kramar

2010-01-22 @ 10:47:22
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja jag vet hur det är med dom där utslagen. Rasmus har i hela pannan och nu har det börjat gå ner över ögonlocken :( Han kliar jättemkt på dom så det blir till sår ungefär :(



Haha jaa dom kommer bli matvrak. Fast Rasmus är ju redan en dunderklump!! :D

2010-01-22 @ 14:06:35
URL: http://peetrah.blogg.se/
Postat av: jenny

åå vilka fina bilder martina!! Texas har oxå fått vinter utslag!! de är bara smörja som en toka!! hihi!! ha de bäst!

2010-01-22 @ 14:54:54
URL: http://plastros.blogg.se/
Postat av: Lena

Man ska vara lite försiktig med hydrocortison salva, den innehåller ju ändå kortiseon prova som din vän sa helosalva den brukar funkt till mkt. Jättesöta bilder som vanligt;) kram

2010-01-22 @ 15:44:46
URL: http://www.lenasblandning.blogspot.com
Postat av: Marielle

ja den går att köpa receptfritt, vi har bara köpt en liten tub för den är jättedryg och man behöver inte alls mkt av den. den går väldigt lätt in i huden så jag har smort i sagas ansikte med den. smorde först med vanlig idomin men det hjälpte inte alls. men några gånger med den andra salvan och det har blivit mkt bättre, behöver inte ens smörja med den varje dag :)

saga var inte ens ett år när hon fick utslaget så hon var ju också dreglig och hade händerna i ansiktet hela tiden, men jag tycker som sagt att hydrocortisonsalvan har fungerat kanonbra och kommer fortsätta med den om utslaget kommer tillbaka nästa vinter.

2010-01-22 @ 16:37:20
Postat av: carro

har inte vart så flink på att kolla andras bloggar på länge då min favorit lista har försvunnit! kolla igenom gammla kommentarer på bloggen o hitta en från dig och slog mig direkt du måste ju ha fått nu!!O titta,världssöt!!! och du är lika fin som alltid:D hoppas allt är bra med dig,killen din o skrutten:Dsköt om dig.

2010-02-11 @ 20:38:32
URL: http://sotaflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0