Jag bryr mig inte:)

Ska bara klargöra en sak för nu börjar jag bli irretarad, om folk tror att jag skulle bli sur/ sårad eller vad nu folk vill få fram med att skvallra och hålla på och säga att den och den har sagt att min tre månaders lilla bebis är tjock och sen väntar sig en reaktion från mig får nog leta vidare!!!!

JAG BRYR MIG INTE, OKEJ!

Jag ser det mer som en komplimang när folk säger till mig att hon är knubbig, hon är ju det, varför skulle jag se det som något negativt, hon är för fan tre månader och att har bebis valkar som för mig betyder att hon får tillräckligt med mat! Så knappast nåt jag skulle bli sur över:D

Nog om det nu:P
Febern lyste med sin frånvaro idag, skööönt men isabelle tog nog igen sig ganska hårt då hon sovit från och till hela dagen! Älskling och jag har sett på 2012, bra film men tror den skulle vara ännu bättre att se på bio!! Sen såg vi sista gudfadern filmen, ännu krångligare än hänga med på men bra den också:)

Imorrn ska älskling åka och hämta lister till vårt sovrum och isabelles rum, jag och isabelle håller oss inne tills nordpolen kylan avtagit, eller som de skriver på text tv till det blivit "normala" temperaturer i helgen! Till och med rocco tycker dte är kallt, han vill inte gå i snö som ingen gått i, han går i mina fotspår och när han ska lämna de så ser man på hanatt det är kallt och gör ont:(

Vet inte om jag berättat det tidigare men i sommar så måste vi måla om huset då gamla färgen är så dålig att man ser igenom kvistar och dylikt men vi har inte bestämt än i vilken färg, jag vill helst ha ett vitt hus med mörkbruna/svarta knutar, men grannarna har vitt hus och älskling säger att dte blir för mycket jobb! Funderar lite på gråblått med mörkare blågråare runt fönstren, förslag tack, mint grönt är ju fint också och beige, vi vill ju att nya färgen ska höja husets värde om vi skulle vilja sälja det!! Har ni nån favvo färg på hus?

Batterina i våra hemma telefoner är skit dåliga så ifall det inte går att ringa oss så vet ni varför, när man laddar de fullt så håller de inte ens en dag längre!

Vad skönt dte är att skriva av sig, när man skrivit klart har man nästan glömt varför man va irreterad och vill nästan inte publicera det för saken man va irreterad över mest känns löjlig men jag brukar alltid publicera ändå:P:P



Slänger upp lite mobilkort





kommer knappt ihåg att isabelle hade mer hår när hon var pytte och att håret var mycket mörkare, från mörk bruna ögon och mörkt "längre" hår till blondt hår(om man nu kan kalla de få hårstråna hår:P) och blåa ögon! Och jag som trott att hon skulle få älsklings gröna ögon, men än är det inte för sent:)

svårt att föreställa sig att hon vart sådär liten???

Älskar er två över allt<3

Kommentarer
Postat av: Victoria

Folk ska alltid gnälla på nåt. Dom begriper sig säkert inte på det. Isabelle ser sund ut och man kan ju inte neka en bebis mat för att hon inte ska bli för tjock! Skit i dom! Hon är vad jag egentligen skulle kalla ganska normalviktig ändå för bebisar i den åldern. Kramar

2010-01-07 @ 08:28:11
Postat av: Sandra

Sv; tack vad go du är :)



HAHHAHAHAAH, jag döööör. Vem fan påstår att hon är fet? Isf lär ju min vara ett ÄKTA fettsou, hon kallass ju inte pösmunken för intet liksom. Så jävla gulligt när bebisarna är superknubbiga. emmy har bilringar över hela armarna & låren är svinkraftiga. Men det är BRA, för det är sånt där knubb som bebisarna leker bort senare.

2010-01-07 @ 08:47:58
URL: http://sandraohstrom.blogg.se/
Postat av: sabina

Jadu, det finns folk till allt. Är väl bara sött med bebisar som är lite knubbiga. min är det :) Dom ska inte vara smala bebisarna. enligt min mening.

2010-01-07 @ 09:20:34
URL: http://swilen.blogg.se/
Postat av: Madde

äsch! skit i vad folk säger om din knubbiga unge ;) då ska dom se Lucas som är än knubbigare. tjocka bebisar är söta bebisar :D

2010-01-07 @ 10:38:25
URL: http://innankotten.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej gumman! tycker oxå allt är helt sjukt att man snackar om folks bäbisar hit och dit! vafan kan inte alla vara glada att alla har en frisk bäbis som är glad ? måsta man jämnföra med varandra? alla är olika så är det bara! jag tycker allt är sinnessjukt! Jo sen var det färgvalpå huset oxå ja =) ja tycker om beige med bruna knutar! de väll ja ha här men eftersom vi målade om i somras till samma som innan så lär det dröja innan vi målar om huset igen =( hoppas allt är bra med er och att nu haft en bra jul o och ett bra nyår! god fortsättning!

Kram

2010-01-07 @ 10:38:37
URL: http://nickosemma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Egentligen ska man väl inte förvånas över någonting, men jag måste säga att jag blir mållös... Tänk att en del människor tycks tycka att man kan vräka ur sig vad som helst.



Eira är också en knubbis, men jag ser det precis som du, hon får ju tillräckligt med mat, vilket är bra - att det finns reserver om och när de blir sjuka.



När man är gravid tycks det vara fritt fram att kommentera magens storlek hur som helst och när bebisen kommit ut fortsätter kommentarerna. Varför räcker det bara inte att konstatera att barnet mår bra?! Jag blir så upprörd. Gaaaah!



Hoppas ni fortsätter på den feberfria banan.

Ta hand om er,

kram

2010-01-07 @ 12:15:06
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Ullis

Men vilka ahr kläckt ur sig sådana IQ- befriade kommentarer om ett barn ?? Herregud ! Ja, så kan det blir om barn växer upp utan att bli kramade..



Angående färgen på huset så tycker jag att beige med röda knutar är skitsnyggt ! Googla och kika på lite bilder :)

2010-01-07 @ 12:21:11
Postat av: Linda

Hmmm? Menar du allvar? Säger folk att din bebis är TJOCK?? Shiiiit vad ARG jag blir! Skicka dem till mig, så ska de f*n få höra ett och annat. Kolla på Isak, han är en RIKTIGT knubbig bebbe. Han har valkar till och med på handlederna. :) Jag har grädde i brösten, brukar min mamma säga. ;) KRAM, Linda

2010-01-07 @ 12:35:37
URL: http://blondeangel.blogg.se/
Postat av: Sofia Persson

Hej gumman :) hon e ju för söt alltså!! Kommer bli en riktig pingla när hon blir stor!! :P De e ju så söt med valkarna syns att hon mår bra och att mamma har grädde i tuttarna :):)En välmående liten sessa! Ska ni göra i helgen? är super sugen på att träffas? Palle plutt är frisk lite hostig menprata med BVC idag tror de kindtänder på G så kan därför han vart dålig, jätte svullen i munnen, stackarn! Men vore kul och hitta på nå, skulle ju inte bli såå kallt i helga! puss puss gumman

2010-01-07 @ 13:04:37
Postat av: jenny

ta inte åt dig gumman.. bara avundsjuka folk.. Hon är jätte fin. promenad någon dag i kylan?

2010-01-07 @ 13:55:20
URL: http://iglooglass.blogg.se/
Postat av: Malin

Brukar vara in här och läsa lite då och då, tycker de är så roligt att läsa bloggar där andra har barn i ungefär samma ålder som jag :) Ni är en fin liten familj :)



Tycker dom ser välmående ut med lite knubb,å för att inte tala om hur mjuka å mysiga dom är :) De springer dom av sig sen när dom blir större!

2010-01-07 @ 13:58:47
URL: http://maljaa.bloggplatsen.se
Postat av: Veronica

men de var de värsta jag hört? En liten bebis ska inte vara SMAL, alltså förstå mig rätt. Det ska vara bebisvalkar. fan va löjligt sagt. Din dotter är bland det sötaste i bebisväg. sådeså. Vem påstår detta? Puss på dig vännen

2010-01-07 @ 15:07:06
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Men hahaha, VAAA?!! Är det folk som går runt och snackar skit om din 3 månader gamla bebis? Jag blir alldeles chockad :O Eller egentligen inte kanske... det finns då folk till allting.

Håller helt klart med dig, om nån kom och sa att min bebis va tjock så skulle jag le stoooort för mulliga bebisar är ju fan det finaste och sötaste som finns!



Haha, kan inte sluta skratta! :P Vilka tror sen att du skulle ta illa upp av det då? Tyck det ni då, är ju liksom det ENDA man skulle säga. Tror dom att du skulle börja banta din lilla bebis eller?

Nej som sagt, det finns då fan folk till allt!



du har en supersöt bebis Martina och du gör helt rätt i att inte lägga ner någon energi på dessa männiiskor, som förövrigt mest verkar vara avundsjuka!



Punk! ;)

2010-01-07 @ 15:09:53
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: Marielle

bebisar som är tre månader ska ju vara runda, herregud. avundsjuka säger jag bara, den kan få folk att säga korkade saker. bra att du inte tar åt dig för din tjej är jättefin! :)

2010-01-07 @ 15:42:23
Postat av: Anonym

Men gud vem orkar hålla på och snacka sådär. Bebisar ska vara knubbiga, det är väl ett GOTT tecken. alla bebisar jag vart med har vart knubbisar.. Så himla gulligt:) Folk som snackar har inget liv. Bara avundsjuka!! Bra att du inte bryr dig iaf!! Ha det gott:)

2010-01-07 @ 18:00:28
Postat av: Mickis

Alltså allvarligt ?! Vem går å säger såna saker ?? Jisses då va Newell en SUMO isf, han hade inte ens en hals för han va så "Tjock" Ja jisses.. Dom ska vara "tjocka" för då är dom friska och klarar sig om dom skulle bli väldigt sjuka.. Som Newell (Tex) Inget å lyssna på.. Mata vidare.. Puss

2010-01-07 @ 19:43:43
Postat av: Mickis

Alltså allvarligt ?! Vem går å säger såna saker ?? Jisses då va Newell en SUMO isf, han hade inte ens en hals för han va så "Tjock" Ja jisses.. Dom ska vara "tjocka" för då är dom friska och klarar sig om dom skulle bli väldigt sjuka.. Som Newell (Tex) Inget å lyssna på.. Mata vidare.. Puss

2010-01-07 @ 19:44:23
Postat av: Evelina

HAHAHA va?!? Jag hajar inte? Är det någon som säger att Isabelle är tjock, med en negativ ton? Här hemma brukar vi skämta om att Vincent har börjat bli tjock nu, för det har han verkligen. :) Men vi säger aldrig det som om det skulle vara någonting negativt med det. Som sagt, jag hajar fortfarande inte hur någon kan tycka att det är negativt att en bebis är knubbig?



Skit i dom/den. Som jag sa förut, dom är ju FÖR SÖTA i sina valkar! :)



Kram

2010-01-07 @ 20:15:19
URL: http://ooevelinaoo.blogg.se/
Postat av: Lina

herregud. va äre me folk? :( "en knubbig bäbis" är ju nånting bra. bebisar "ska" ju vara lite knubbiga :D hur sött som helst! :D

2010-01-07 @ 20:50:00
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Ella

Om folk säger att Isabell e knubbig så är min lilla Norton skitfet :)) Du skulle se honom...han vägde 4705g när han föddes...när han var tio månader vägde han 11 kg :)) Han är en riktig liten knubbis, fråga Frida (Ekman) vad hon tycker om Nortons lår He he he massor av valkar...men det är ju bara gulligt <3 Men ho ho, som du säger så ska små bebisar ha lite hull, sedan när de börjar bli uppåt fyra fem år och har kvar massa valkar då kanske det e dags att börja fundera men inte nu :))

Hon är iaf hur söööt som helst!!!

2010-01-07 @ 22:59:42
URL: http://ella081.blogspot.com/
Postat av: jossan

isabelle e en av de sötaste bäbisar jag sett.. även om hon e mullig.. tänk å ha en bäbis som ser ut som en spetälska liksom?? hur skulel de se ut?? nej du, tycker de va helt fel.. faktiskt.. även om ett barn e tjock lr smal så spelar de inge roll så länge den e frisk.. =)) självklart e du min allra bästa kompis också ju..=) jag hörde inte av mig nå idag för min telefon dog å sen kom vi hem vid 10 nån gång..b lev lika lång dag idag på sjukhuset som i måndags.. =(( suck.. =( men vi kanske kan höras nå imorgon istället?? =)) puss puss

2010-01-08 @ 00:05:39
URL: http://josefinebornstrom.blogg.se/
Postat av: krissan

Gud vilken söt tjej

2010-01-09 @ 22:14:43
URL: http://lifeofkrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0