Goderafton

Idag vart jag, isabelle och rocco ensamma igen, saknar älskling en massa men är glad att jag fick ha han hemma i över 3 veckor:) Va upp med älskling imorse och gjorde omelett till han då han börjat med atkins idag igen, han har haft ett uppehåll över jul, shit vilken effektiv diet, 9 kg gick han ner på mindre än 3 veckor!! Fast en annan går ner fastän man äter vad man vill, undrar hur det kommer gå se när jag slutar amma, kommer gå käpprätt upp:P

Vi sov till 11, va vaken till 12 sen sov vi "middag" till 15 ungefär, sen har vi spenderat resten av dagen i sängen, tog upp skruttis plast babugym och hon har vart skit nöjd med att ligga undre dte och se på tv:) Det är nog det allra bästa med att vara mamma ledig att bara ligga i sängen i pyjamasen hela dagen och mysa med sin bäbis:)

Idag va det äntligen lite "varmare"  ute så jag kunde ut och gå en sväng med isabelle och rocco, tycker ju så synd om rocco, men imorrn har jag lovat han att det ska bli långpromenad:)

Isabelle ligger och gör nå små gnällaktiga ljud, en rund boll i gymmet vill inte som hon, den glider bara iväg när hon ska ta tag i den:P

Älskling visade igår hur han kommit på hur isabelle vill sitta i knät, dte var så kul för han visade hur man inte får göra för få började hon smågnälla direkt:P:P Kan säga att den där lilla damen har en bestämd vilja och vet precis vad hon vill, REDAN:P

Har börjat fundera lite smått om hur det ska bli med skolan i höst, har lite dåligt samvete att sätta isabelle på dagis när hon är så liten, hon är väl 11 månader när jag börjar men jag tror jag kommit på en lösning, av erfarenhet har vi varit i skolan högst 1 gång i veckan och dte är ju inte så farligt för henne att vara på dagis och så har jag nog bestämt mig att välja bort en kurs som jag velat läst som innehåller praktik så jag slipper praktik, eventuellt kan jag läsa de kursen när hon är äldre men dte viktigaste är att jag blir färigutbildad så snabbt som möjligt, och får jag inge jobb när jag är klar kommer jag ju ha kvar lite mamma dagar också så det är ju bra:) Men det är ju ett bra tag kvar men jag vill förebereda mig så allt blir så bra som möjligt för isabelle!

Trodde seriöst att jag hade fått tinnitus i helgen:P Dammsög övervåningen och dammsugaren vi har där är liten men man ska inte låta sig luras av storleken för den låter som 10 vanliga dammsugor, iallfall så vart dte som lock för örorna efetr jag dammsugit och när vi la oss började det susa, låg och svor över dammsugarn då men dte gick över, tur för den:P


Tror isabelle tröttnade nu på att hon inte fick tag på kulan så hon somnade under gymmet:P Tröttsamt att aldrig vara still:P



 

 beställt förstoring på det här kortet så nån nytta har man gjort idag:) Älskling ska svänga förbi ikea på hemvägen på torsdag och köpa ek ram till den och matstol till isabelle:)

Jo just ja jag fick ett jättefint spjälskydd av frida idag, rosa, och jätte fina mjuka filtar:):) Tusen tack:):)



Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej martina! Jag undrar vad du läser till? är det undersköterska eller sjuksköterska? Föresten är jag glad att du öppnade din blogg. Har inte vågat skrivit något tidigare. Men din blogg är så rolig att följa :)

2010-01-12 @ 18:30:02
Postat av: jossan

de där kortet e så humla fitn på isabelle.. =)) vilken fin böjning du gjort på ordet dammsugare! en dammsugare flera ?? .. söt du e gumman! =)) jobbar 12 timmars på torsdag förresten. så komerm inte hem fören halv 8. men om jag inte kan på fredag ska vi ta å hitta på nå i helgen. för då jobbar jag med nästan all säkerhet inte..=)) puss puss

2010-01-12 @ 19:46:38
URL: http://josefinebornstrom.blogg.se/
Postat av: martina

hej felicia:):) vad kul att du gillar min blogg:):) jag läser till undersköterska:) kramar

2010-01-12 @ 21:13:44
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0