1+1 vart 3, 1+1 igen blir 4!!!

Då är det dags igen:D Går allt som det ska, och det hoppas vi ju såklart så blir Isabelle storasyster i juni och vi föräldrar igen:D

Känns lika overkligt denna gången men ack så underbart, fast denna graviditet har inte börjat med nån dans på rosor, små blödningar som resulterat i två vul, första såg de bara gulesäcken, kom tillbaks veckan därpå då såg vi lilla lilla bebisen med ett tickande hjärta<3 Dom lokaliserade blödningarna till livmodertappen, vissa blöder lite helt enkelt, även om jag trodde loppet var kört när jag upptäckte det, blödde lite i allra första början med isabelle också:/

Vi har legat väldigt lågt och väntat ut v 12, den magiska veckan, Jossan och Josefine är de enda som visste från dag 1, Jossan har vart sån klippa då jag mått väldigt, väldigt illa, sa ju det, ingen dans på rosor! Hon har tagit isabelle när jag bara legat, gått med henne på fotografering, guld värd:) Var bortskämd och spydde 1 gång med isabelle, nu, varenda morgon, det går sakta över! Och att ta sig upp ur sängen då, göra frukost, när man inte tål gröt lukt och underhålla en 1 åring är inte det lättaste, spytt två gånger samtidigt som jag bytt bajsblöja, glamoröst, nej!

Jag får väl igen nu för jag har märkt att jag hade en oförskämt lätt graviditet med isabelle, hanterbart illamående, spydde i gång, liten viktuppgång (11kg), inga krämpor förutom tröga tarmar som smärtade i början, gick inte över bf, kunde hålla mig aktiv tills samma dag värkarna startade! Ni ser jag får allt nu, det enda jag "led" av med henne var tidiga sammandragningar men dom var mera psykisk jobbiga då jag var rädd att få prematur barn, inte fysiskt jobbiga, fick lite vätska i fötter/ben i 2 dar men inge mer,jag kunde ha de flesta kläder hela graviditeten, fick igen min jacka två dar innan bf:P Fast jag hade istället en djävulsk förlossning så lite fick jag igen! Ge mig samma lyx graviditet igen tack:P Okej!

Då kommer vi till när jag har bf nästa gång då, denna gång hade jag stenkoll på ägglossning osv så tänkte nu jäklar kan jag inte bli flyttad, vart flyttad 10 dagar med isabelle, jo tjena, vart flyttad på vul! Den 16 juni fick vi som datum därifrån, va i 6+4 enligt dom då vi gjorde sista ul, men det kan inte riktigt stämma, enligt sista mensen är det bf 7 juni, det stämmer:P Barnmorskan går efters sista mensen, hon säger att jag ska göra det till rul om exakt  veckor, svårt att säga på vul exakt när de är så små, vi får se, men nånstans mellan 7-16 är de, alltså är jag antingen i 13+2 eller i 12+0:) Bara bebisen mår bra får den få vilket bf som helst, slutar skolan i början på juni så det sistnämda kankse passar in bättre:P

att isabelle ska bli storasyster är nog svårast att få in, galet, hon är ju min lilla bebis, kanske inte lilla då men min bebis, min plutt min älskling, det skrämmer mig som säkert så måmga andra att tänk om jag inte kommer älska nästa så galet mycket som jag älskar isabelle, hon är ju mitt allt, delas den kärleken, känner mna samma sorts kärlek till nästa, självklart kommer de säkert bli lika naturligt och lika stort med nästa men de skrämme rmig, för att den sortens kärlek som befann sig i min kropp när hon kom trodde jag inte fanns, den var utom denna värld, den går inte att mätas i ord, pussar, den är större än allt!

 ja det är sant, magen kommer fortare med nr 2, iallafall på mig:P Gått upp nästan 1 kg hitills!

   Hmm undrar hur många tester jag gjort däremellan, massor!

 Lilla lilla ärtan, i slutet på oktober var vi på detta, det adra datumet är för att jag knäppte kort på det idag:P

 Underbara unge<3

Förretsen är det bara på min dator som headern är borta! Nån som vet hur man får tillbaka den?

Uppdate: Ja just ja, dte blir ingen Egypten resa, dagen efter vi bokat resan fick vi plusset, en jäkla tur att vi inte betalat in en krona, kommer vara för långt gången då och det finns andra hål att stoppa dom pengrana i om man ska ha ett till barn!:) Får helt emkelt bli längre fram nångång:)


Kommentarer
Postat av: Helene

Grattis tjejen! ;D Fan vad roligt :)

2010-12-03 @ 23:16:51
URL: http://helenewiklund.blogg.se/
Postat av: sabina

Men gud vad roligt!

GRATTIS! =)

2010-12-04 @ 09:37:53
URL: http://swilen.blogg.se/
Postat av: Linnéa Storm

Grattis så jätte mkt :D <3

2010-12-04 @ 13:02:26
URL: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kommer älska nr 2 precis lika mkt, jag var också livrädd för just det men tro mig man gör det.. hehe.. Sen är det till och med så att den större tyvärr blir lite "bortglömd" när den nya bebisen kommer till familjen som behöver tas om hand hela tiden.. Stort grattis ,, massa kramar.

2010-12-04 @ 15:41:46
Postat av: Marielle

vad roligt, grattis!! :) det är verkligen lika speciellt andra gången man är gravid, även fast mina graviditeter var näst intill identiska så var det iaf inte samma sak.

jag var också jätteorolig över om jag kunde älska ett till barn lika mkt, men tro mig det kan man :)



verkligen jättekul att ni ska ha en till! :)

2010-12-04 @ 17:46:40
Postat av: Lina

GRATTIS MARTINA! :D gud va roligt! oh lilla isabelle, ska hon bli storasyster! :D

2010-12-04 @ 19:40:50
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis, igen! =)



Och visst är det så att magen kommer fortare.=) Mysigt!

Kram

2010-12-05 @ 11:18:53
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Mickis

Hmm undrar varför inte mitt namn kom med tidigare hehe.. va ju iaf jag som skrev inlägget ovanför Marielle :P

2010-12-05 @ 17:52:16
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Veronica

Grattis igen vännen! Så härligt för er! :)<3

2010-12-05 @ 19:28:28
URL: http://Sstromberg.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Grattis till bebis nr 2. :-)

2010-12-06 @ 09:24:46
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: mammamelle

stort grattis=)) vad härligt!!!=) å jag lovar dig du kommer älska bådal ika mycket men jag känner igen dina tankar=))

2010-12-06 @ 12:33:39
Postat av: martina

Tack så mycket Marielle:) Ska bli så underbart:) Denna gång ska jag försöka njuta fullt ut av gravidteten, härligt att höra:) ÄVen om man innerst inne förstår att det kommer komma lika naturligt så blir man lite orolig:P:)

2010-12-06 @ 19:50:21
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: veronica

Ja de var verkligen vårat smultronställe :) Hur är det med er då? Gud så glad jag vart när jag läste på fb att isabelle skulle bli stora syster :) <3

2010-12-07 @ 11:50:18
URL: http://sstromberg.se
Postat av: mammamelle

godmorgon godförmiddag=)) ja han är ett riktigt litet charmtroll=))glad för det mesta precis som storebror=)) ja gud ja kärleken är verkligen gränslös å en annan sitter med samma tankar åter igen,hyr orkar man med en 3e? all uppmärksamhet räcker den till? självklart gör den det=)) man kommer få fullt upp det kan jagh lova dig hehe men gud så underbart med barn=)<3sköt om dig å magen!

2010-12-07 @ 12:11:11
Postat av: mammamelle

Hehe ja du fick fundera lite hehe ,Tack så mycket martina=) ja peppar peppar har inte behövt spy på en vecka nu vilket är skönt å jag hoppas det har vänt nu=)tror tabletterna hjälper lite=)inte kul å springa så fort man fått i sig mat eller ja byta bajsblöjor haha=)bra du satte han på plats haha,de vet ju inte hur dåligt man mår,gissa om Martin fick höra när han sa åt mig att man ska inte känna efter för mycket haha=(

ja de säger ju det å jag tror det är så åxå för att har du 2 så är du redan inne i all "stress" haha eller hur man ska uttrycka det att man ja har fullt upp helt enkelt=) så en 3e gör ingen skillnad men tyvärr så hamnar ju det äldre barnet lite i skymundan,det är tur att Kew är så stor å förstår varför å mer än gärna hjälper till=) inte ett enda tjuvnyp än så länge=) men William kommer bli bra avundsjuk på nya bebisen när den väl kommer för han är redan avundsjuk så fort Kew sitter i knäet haha=) ja jättekul med en som ska ha nästan samtidigt=) vi blir många som ska ha i sommar å början av sommaren=))

kram

2010-12-07 @ 19:39:06
Postat av: Matilda

sv: Okej.. Jag hoppas det går över snart. Egentligen är det ju inte såå jobbigt, men när man haft det så bra så blir det ju skitjobbigt när det blir lite krångel. Man är väl bortskämd helt enkelt :p Mardrömmar låter det lite som ja, men hon vaknar alltid exakt 4 timmar efter hon somnat.. känns lite mer som en 'periodsgrej' eller nåt.



Grattis igen! Fasen så skoj :D All lycka till er!

2010-12-08 @ 14:05:34
URL: http://matildaullen.blogg.se/
Postat av: veronica

ja jag hoppas verkligen det! :) <3

2010-12-08 @ 14:53:24
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Sandra

ooooooh, grattis gumman ♥ Hoppas att du inte får en allt för jobbig grav.. Ska ni kolla vad det är för kön den här gången också? Önskar dig all lycka till.

2010-12-08 @ 19:52:49
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: sofia

Men gud vad kul!!! stort GRATTIS !! :))

2010-12-08 @ 20:52:18
URL: http://echoings.blogg.se/
Postat av: Novembersara © det LILLA extra.

ÅH, grattis till er! Gud så roligt! Kram!

2010-12-09 @ 18:34:23
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Liw

Det går verkligen fortare med tvåan, speciellt när de kommer tätt! Grattis! Hur lång tid blir det mellan Isabelle och syskonet`?

2010-12-21 @ 23:22:14
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0