Update... på tiden

Skäms på mig själv men jag har haft fullt upp och haft älsklingen hemma förra veckan, när han och micke rev ner det gamla plåt taket på garaget skar han upp tummen och fick åka in och sy! Samtidigt som jag tyckte så synd om han kunde jag inte hjälpa att jag vart glad att ha han hemma en vecka:)

Jag, isabelle och mamma drog iväg till västerås och köpte nya utemöbler, vart helt okej, hittade även ett par gardiner jag sultat efter, men 800 har jag tyckt vart lite saftigt för 2 gardinlängder, men ääääntligen var dte halva priset:D:D

I lördas drog jag, isabelle, mamma och mommo till sandviken och hälsade på släkten, mycket trevlig dag, men i fortsättningen ska jag lära mig att inte bara ha med ombyte till isabele, skulle byta lite snabbt på henne, hade henne  famnen och precis när jag skulle sätta på nya blöjan känner jag hur dte blir varmt och blött på klänningen, halva klänningen vart dyngsur, som tur hade jag en lite längre jacka så deva bara att skökjha upp och torktumla min dress!! haha sånt man kan skratta åt efteråt!!

Det regnar för fdullt ute, pallrade mig ut på en promenad ändå, velade några gånger innan om jag inte skulle ta bilen, men nej fläsket ska få röra på sig och hunden med för den delen!

Har slutat amma/tutta isabelle, har verkligen fasat för det, bestämde mig förra veckan och jäklar vad bra dte gått, mycket mycket mycket bättre än jag nånsin trott, börjat fått i henne mer välling, nästan 300 ml på kvällen då sover hon som en stock, hon sover för första gången hela nätter nu, eller vaknar ibland till en gång:) Nu kan jag även ha henne i famnen och mysa utan att hon blir frustrerad och bara känner tutt lukt och börjar skrika om hon inte får tutten:)

Fast att lägga henne är fortfarande helt omöjligt, hon var jätte dktig och somnade runt 20 förrut, men nu pinar hon sig uppe till 22-23, ska bara stå upp i sängen och spela allan, och att lägga ner henne 30 gånger tycker hon bara är roligt! Och hon som sovit så "stilla" förrut, alltså bara rullat lite fram och tillbaka har helt plötligt blicit sjövild när hon sover, om hon inte sätter sig upp i sömnen så far hon runt, na stundne när man vaknar till och kollar till henne ligger hon i ena delen, sne i i nästa, hon har även börjat satt sig upp  vagnen när hon sover, hon liksom yrar till, sätter sig upp sen donk ner igen och fortsätter sova, ser lite lustigt ut:P

   

     

                       

                       

Har ni sett emmaljungas nya färger på det nya materialet, galet snygga! Vart helt kär i nya rosa färgen, happy pink! Ringde älskling och sa att våran åker ut på blocket! Han vart väl inte lika förtjust som jag då han tycker att jag har ju en hel rosa! Var iallfdall såå nära att lägga ut min emmaljunga på blocket och beställa en ny, ringde barnens hus och hörde när de skulle leveras och så, de hade ökat i pris också, eller nya tyget kostade mer, så jag funderade lite eller mycket! Vill verkligen ha den men har bestämt att ha kvar min pink check och istället köpa en phil & teds vagn senare när det är dags för syskon, isabelle kommer säkert inte vilja åka vagn så mycket dne dagen så det är onödigt med en stor och klumpig syskonvagn, så om jag köper en sån kan jag ha dne både som syskon och enkelvagn, men som sagt det blir sen, eller vem vet jag kanske får fnatt och köper dne rosa drömmen ändå:P:P

 



Visst är den hel rosa galet snygg, den andra är min färg som jag har, vad hade ni gjort, om jag säljer min med liggkorg så täcker det upp vad sittvagnen i dne färgen kostar! Hmm men den är ju så snygg med vita fälgar och allt, men kan förstå älskling att han inte vill ha den!

 Phil & Teds vagnar är ju super behändiga:)

ojojo titta vilken snygg färg dne finns i:)

Fast blir nog en svart då, älskling verkade gilla den här också:)

Nu har fröken skrutt vaknat från sin middagslur, och det är full fart igen<3 Goa underbara unge:):)



 gardinerna, måste ta och måla insidan av fönstrerna ser jag när vi målar och skrapar utsidan, puhhh, sa det att det spelar ingen roll vad man köper till det här köket man ser bara dne fula furu panelen, nej dne måste tas tag i snart!!!

 <3

 Nya favorit sysslan, riva ut pappas tv spel, vill dock påpeka att detta är bara en bråkdel av alla spel han har, och han gnäller om jag köper grejjer till isabelle eller kläder:P

  Så nöjd med sig själv:P och nappen vet hon inte hur hon ska använda, gullefjun:)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Å vad söt hon är med nappen på sniskan! =)

Här hemma rivs det också i pappans spel ;-)



Men jisses va snygg den är, emmaljungan!! Phil & Ted blir det nog för oss också, om det blir fler syskon. :-)



Ha det gott!

Kram

S

2010-08-09 @ 19:13:31
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Veronica

ja visst är det fina färger alltså! den där kikade jag också på, (första bilden) men sen fick vi ju reda på att det är en liten lucas så,. ;D

2010-08-09 @ 19:38:18
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Neeej Martina, den vagnen är för mkt.. Den du har så ssååååå fin. Sälj den inte nu. & syskonvagnen var ju hur smart & smidig som helst :) Tycker det ser riktigt bökigt ut med dom breda vagnarna. Körde ju Neo & Noah i en sån där smidig syskonvagn förut, gick huuur bra som helst.



Vad hon ser ut att ha det mysigt i vagnen :)

2010-08-10 @ 09:57:26
URL: http://sandrojjas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Men ring och kika det? Det borde ju gälla fortfarande :)

2010-08-10 @ 15:13:58
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Marielle

emmaljungan är himla fin, den nya rosa du kollat på :) men kan absolut rekommendera phil&ted när det är dags för syskon.

har provat sagas vagn med syskonsitsens när en kompis var här med sin jämngamla son, känns knappt att det sitter två ungar i den. man kommer fram överallt och den är lika smidig som när jag bara haft henne i den. så blir det syskon köp en sån ;)

2010-08-10 @ 15:48:01
Postat av: Tess | Puzicat '

vilken söt tjej :)

2010-08-10 @ 19:02:55
URL: http://puzicat.blogg.se/
Postat av: jossan

har du försökt med att inte ha henne sovandes så mycket på dagarna?? försök med bestämda middagssovtider nån timme.. ser ut på isabelle som om hösten/vintern har kommit till skallberget redan.. =))) puss puss

2010-08-10 @ 19:34:55
URL: http://josefinebornstrom.blogg.se/
Postat av: martina

Visst är dne marielle, önskar att micke skulle gilla den lika mycket som jag:) vad kul att höra att du är nöjd med den nu vart jag ännu mer bestämd att en sån ska jag ha, visst har du en svart:) fats det känns som att det större barnet inte får se så mycket, fast dom sitter nog inte så mycket där i ändå:) det börjar verkligen dra ihop sig nu va:):) inte många dagar kvar va:):)

2010-08-10 @ 21:10:08
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Tess | Puzicat '

sv: hihi ja det verkar inte bättre, det bästa är väl att inte tänka så mycket på att det ska starta;p nu när jag haft sammandragningar så blir jag ju glad för då tänker jag att nu är det nog på G men så avtar det haha.



Får man fråga hur din förlossning var? :)

2010-08-10 @ 22:29:21
URL: http://puzicat.blogg.se/
Postat av: Marielle

ja jag har en svart :) den som sitter bak ser ju såklart inte lika mkt som den som sitter fram. men det var då inga problem när kompisens son satt bakom saga, han tyckte det var lika spännande fast han satt bak. men sånt kan ju såklart variera och alla barn är ju olika :)



igår var det tre veckor kvar till bf. så nu är det inte långt kvar, hoppas bara jag slipper gå över tiden denna gången ;P

2010-08-11 @ 11:39:05
Postat av: Lina

du är väl för sjutton snygg!



jag skriver som jag gjorde till sandra. jag syftade inte på henne o inte på dej. jag har också dagar då jag inte sminkar mej, har mjukisar o slarvigt hår.



herregud, det har väl alla!



men VISSA glömmer helt bort vilka dom var innan. dom går ALLTID i mjukisar, kammar ALDRIG håret, har inte köpt nya kläder åt sej själv på ett år.. ja, du vet.. det var dom "extrema fallen" som jag syftade på :p

2010-08-11 @ 22:10:50
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Bello - mamma till Isabelle

Den nya emmaljungan är grymt snygg jag blev helt förälskad i den! Hade jag vetat att den skulle komma in när jag köpte våran gröna scooter hade jag tagit denna färg ist! :)

Finns massa färger på 2011års modellen som jag bara vill ha :P

Men nu köpte jag ju en ny vagn på ullared här om veckan så nu har vi den o scootern så det kanske ska räcka nu :P men allt bra sugen blir man ju (A) :P

2010-08-12 @ 10:12:30
Postat av: Lina

tack! :D de va kul o se dej o lilla sessan också!

2010-08-13 @ 19:53:16
URL: http://millnlomskan.blogg.se/
Postat av: Linda

Har du sillisar?

2010-08-17 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0