Såååå läskigt:(:(

Vart väckt imorse av emma, orkade inte svara men kom ihåg att jag läste hennes meddelande om att tre bebisar dött i västerås på bb:( Svarade att jag inte fött än:) När jag sedan vaknade hoppades jag att det var en dröm, men såg meddelandet och ringde upp emma, hon hade sett dte på aftonbladet:) Här är urklippet från aftonbladet:

Tre bebisar har dött av resistent bakterie.
Samma vecka som barnen insjuknande så avled de

Tre nyfödda barn har avlidit efter att smittats av en multiresistent bakterie på Centrallasarettet i Västerås.

Och ytterligare tre barn var smittade, skriver VLT.

Alla barnen insjuknande i augusti på avdelning 69 för nyfödda sjuka och för tidigt födda på Centrallasarettet i Västerås.

Samma vecka som bakterien upptäcktes så avled tre av de för tidigt födda barnen.

– Kopplingen till bakterien är stark, säger Mårten Hallberg, klinikchef på barn- och ungdomskliniken till VLT.

Vårdades i kuvös

När barnen insjuknandes fördes de till Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Där vårdades barnen i kuvös, respirator och behandlades med en speciell antibiotika som bakterien ska vara känslig mot.

Men trots det avled de tre barnen.

Ytterligare tre barn på avdelning 69 i Västerås hade bakterien på kroppen, men blev inte sjuka.

Avdelningen ska desinficeras

Hur bakterien kommit in på avdelning är oklart. Den kan smitta via hudkontakt, som ett handslag.

Prover har tagits på avdelning, utan att bakterien hittats. Inte heller på någon annan avdelning på Centrallasarettet har bakterien påträffats.

Men avdelningen där barnen smittades är nu avstängd och ska desinficeras. kopierad från aftonbladet

FY FAN VAD HEMSKT:(:( JAG VILL VERKLIGEN INTE FÖDA I VÄSTERÅS:(:( NU GÄLLER DEt ATT KNIPA, 29 DAGAR KVAR MEN JUST NU GÅR JAG HELLRE ÖVER:( sTACKARS STACKARS SMÅ BEBISAR OCH STACKARS FÖRÄLDRAR, INTE NOG MED ATT JAG ÄR LIVRÄDD FÖR SVININFLUENSAN, NU DTE HÄR OCKSÅ, DET STÄLLET MAN BORDE KÄNNAS SIG TRYGG PÅ, ETT SJUKHUS, ÄR ALLT ANNAT ÄN TRYGGHET JUST NU:(:(

JAG SOM FÖRSÖKT HÅLLA IGÅNG FÖR ATT SLIPPA GÅ ÖVER, NU BLIR DET ATT SITTA PÅ MITT FETA ARSEL OCH FÖRSÖKA GÖRA SÅ LITE SOM MÖJLIGT!



MAN BLIR JU FAN DEPRIMERAD:(:( JAG SOM VARIT SÅ GLAD ATT DET ÄR MINDRE EN 1 MÅNAD KVAR NU, NU ÄR JAG ABSOLUT LIVRÄDD ATT DET SKA SÄTTA IGÅNG TIDIGARE ISTÄLLET, EN TRÖST ÄR IALLFALL ATT OM EN VECKA OCH TVÅ DAGAR ÄR MIN ÄLSKADE TÖS FULLGÅNGEN, DÅ RÄKNAS HON INTE SOM FÖR TIDIGT FÖDD BERÄTTADE MIN BM:):)

SKÄNKER MASSA TANKAR TILL BARNEN OCH FÖRÄLDRARNA SOM BLIVIT DRABBADE AV DETTA HEMSKA!


Kommentarer
Postat av: Frida

heej gumman.. de är på avd 69 de hittat bakterien.. å den är stängd nu för sanering.. så du ska inte behöva oroa dig.. men va noga med att folk spritar händer m.m. innan dom tar i dig eller bäbis.. är glad att man har några veckor kvar.. men sen blir de nog besöksförbud hemma.. vill itne utsätta den lilla för nå infektioner.. folk får tycka man är överbeskyddande.. men man vill ju inte att nåt ska hända den lilla plutten.. kraam

2009-09-01 @ 12:21:42
Postat av: Veronica

men gumman, inte behöver du oroa dig.. förstår om det är svårt. men du mår bara dåligare av att gå och grubbla över det. hoppas det går bra med magen och förvärkarna. puss!

2009-09-01 @ 15:28:04
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Pimmi

Vilken gullig header du har!

Skulle du kunna rösta på mig i veckans blogg?

http://caroliinadenfiina.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment

2009-09-01 @ 20:53:52
URL: http://pimmi.blogg.se/
Postat av: martina

hej frida:):) ja precis och man får ju hoppas nu att de håller hygienen på topp när vi ska in:P:P ja precis det gäller att vara stenhård med spritandet:) Blir isolering här också, lite bittert men som du säger man vill ju ite att sin älskling ska bli sjuk sen får folk tycka vad de vill:P:P hihi ja förrut har jag känt att dte är drygt att det är flera veckor kvar men nu tycker jag dte är bra:P:P kramar

2009-09-02 @ 12:17:11
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0