Puhu



Filmade detta igårkväll:):)

Så nu var bloggen alltså lösenordskyddad, känns skönt:):) tycker det är väldigt kul att så många ville ha lösen:):)

Säkert många som fått dubbla mail, det krånglade som bara den när jag skulle skicka mass mail så jag fick sitta och klippa ut var och en och skicka, tog sin lilla tid:)

Nu när jag har lösenord på bloggen kan jag också skriva lite mer personligt, kan ju börja med mina "underbara" bristningar jag fått:P:P

Redan i vecka 12 fick jag ju bristningar på brösten och de har spridit sig som jag vet inte vad, över hela brösten:(:( Observera att de inte växt en cm utan brustit ändå, för nån vecka sen fick jag även bristningar på låren och rompan, inte så många men ändå, magen den har jag smörjt som bara dne med weledas havandeskaps olja och har inte en enda bristning där:):) Vet inte om det beror på oljan eller vad:P

en del av bristningarna på ena tutten:(:(

dom små på låret!




Som sagt så kan jag ju skriva lite mer personligt och ingående nu och tänkte höra med er om det här med slemproppen:P:P

Har läst lite att det är som en seg propp som kan komma i lite olika skepnader:P Och att man oftast märker av den:P  Igår när jag skulle torka mig så kom det på pappret nåt genomskinligt och segt ut, som slajm:P Vet inte hur jag ska kunna skriva det så det blir mindre äckligt:P Såg inte ut som en flytning för det har jag haft massor av sen den dagen jag vart med barn, och flytningar är ju oftast mera vita, den här var helt genomskinlig, vad tror ni kan det vara slemproppen?:P:P


Dags för mat nu tänkte jag, bara ätit frukost idag, som jossan lagade till mig medans jag klädde på mig:P:P
Vi såg förresten bridewars idag, bra film med ett oväntat slut:)



Är förresten nästan helt frisk nu::) Så skönt:):) fick sova nästan hela natten också, bara upp med älskling innan han åkte till södertälje:):)










Kommentarer
Postat av: Victoria

Man kan ju ha en massa skumma flytningar också i olika skepnader :p Min slempropp gick med första tösen och då var den slemmig och lite blodblandad. Jag hade även värkar då. Detta var på kvällen, nästa dag är hon född. Sen är det ju så att även om slemproppen går så kan det dröja innan bebis kommer-tyvärr.

2009-09-14 @ 20:51:03
Postat av: martina

hej victoria:):) ja precis så har jag hört att de flestas ser ut:) Känns som man går och letar tecken på att nånting kan vara på gång:) ja vists kan dte väl ta upp mot två veckor från att den släpper om den släpper mot slutet:) Kan en barnmorska se där nere om den släppt:)? kramar

2009-09-14 @ 21:04:00
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: elin

när min slempropp (haha..vilket ord) iaf, nör den började "lossna" så var den genomskinlig med liiite lite blod i..mina värkar satte igån nån dag senare. (fast barnmorskan sa att det kan ta upp till 2 veckor iaf..fast den börjat komma ut)

jag har bristningar på magen, brösten o låren..det på låren har nästan försvunnit helt..de på brösten syns bara ibland (?) men magen är inte alls fin :( MEN..jag har slutat bry mig nu faktiskt,,,men jag tror att du som är så smal i örvirgt kommer gå ner allt väldifr fort..o då kommer inte bristningarna synas lika mycket. finns det inte npn kräm som bleker ärr o bristningar? tror jag lästr om de?!

2009-09-14 @ 21:30:00
URL: http://jelinne.blogg.se/
Postat av: Isabella

Gud va jag saknar magen när jag ser din, jag märkte aldrig slemproppen jag titta och titta men jag kanske missa den? Jag bara vakna lördag morgon av att vattnet gick, sen på kvällen kom värkarna... Jag har hört att en del aldrig märker när proppen går och jag var nog en av dom. Jag fick även bristningar och om det är nån tröst så har mina bleknat ganska mycket, men jag önskar jag slapp dom fast jag fick mest på magen. Kram

2009-09-14 @ 21:35:13
Postat av: martina

hej isabella:):) hihi det kommer nog kännas rätt konstigt sen när man inte har magen kvar längre::PP: känns konstigt när man ser sig själv på kort utan den:P



hihi jag tittar också varje gång jag går på toa och igår såg det lite annorlunda ut:P:P bm sa också att väldigt många ite märker när den börjar släppa:) Måste ha varit skönt att vattnet gick för då kan man verkligen inte ta miste att dte är på gång:) ja han bporde hinna in speciellt när jag är förtsagångsföderska:) vad skönt att höra att de bleknar:) jag får ta och sola som bara dne sen så de bleks:) ja precis dom är ju inte så roliga men det är ju som det är:P:P kramar

2009-09-14 @ 21:47:47
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag har inga erfarenheter av det där, ghaha jag blir helt chockad över att läsa alla gravidas bloggar. Jag trode den bara låg där inne i 9 månader sen ploppa den ut, haha men det är ju ett heltidsjobb att veta allt och handla allt inför födseln :D



Coolt att man kan se magen när den rör sig. hihi :D

2009-09-14 @ 22:21:23
URL: http://carrostankebubbla.blogg.se/
Postat av: sofia

När min slempropp gick så va det som "slajm" med lite blod i, och så va de i nån dag så jag tror inte den släppte helt på en gång. Men det är ju bara ett bevis på att allt fungerar som de ska och att de snart kan vara dags! för mig tog det fyra dagar sen började värkarna och efter sju timmar va lilltösen ute :) så hoppas snart att hon är ute då :D

2009-09-15 @ 00:32:06
Postat av: Anonym

Låter som de kan vara slemproppen som kan ha börjat släppa lite

2009-09-15 @ 08:06:30
Postat av: Petra

Ja jag brukar få JÄTTEont när den härjar på kissblåsan. Det är hemskt faktiskt. Speciellt när man är ute å går och man typ håller på att vika sig dubbel för det smärtar så hemskt. Men det blir ju värre :P haha!! fy..

2009-09-15 @ 10:32:19
URL: http://peetrah.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Martina...du får nå för detta...jag har brstningar på sidan av höfterna redan nu utan barn...för jag krånglade med vikten som en galning från att jag var 17 tills nu...fast jag krånglar fram å tillbaka nu med :( Vill inte ens veta hur jag kommer se ut när jag blir med barn...gaaah...jag får skita i barn haha (skämt åsido) Klart jag ska ha barn när den dagen är inne.. :) Men bristningar bleks kan jag säga så dem kommer synas mindre och mindre..så var lugn :)

2009-09-15 @ 14:59:37
URL: http://angelonearth.blogg.se/
Postat av: martina

hej sofia:) precis så har jag hört de flesta sagt att de ser ut så därför vart jag riktigt tveksam när de inte var blod i min slajmhög:P:P hihi fast det kanske är så att jag letar efter tecken nu att dte kan vara på gång och tittar extra mycket på allt som kommer ut där nere hhaa:P:P vad skönt att du slapp vänta så länge efter att den börja släppa:):) hur gammal är din tös:)? kramar

2009-09-15 @ 15:34:31
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Marielle

bristningarna du har på brösten ser precis ut som de jag har på ena sidan av magen. de har som tur är blivit mycket bättre med tiden. de jag har på sidorna ser i stort sett lika ut nu som när jag fick dem, de är mkt bredare och blå/lila fortfarande :(



slemproppen kan jag inte säga så mkt om då jag inte märkte av något sånt alls. jag märkte knappt av min graviditet över huvud taget, haha :)

2009-09-15 @ 21:46:32
Postat av: sofia

jäklarns vad det rör sig därinne :) gulligt!!

2009-09-18 @ 15:15:08
Postat av: Lina

Jag kan inte sluta LE när jag kollar på dina filmer :) Såå häftigt att det är en helt färdig bebis där inne som krånglar omkring :) Galet!



Våran lil* har börjat köra fullt race där inne nu. Det är både mysigt men ibland lite irriterande :P Ibland är h*n inte still en sekund. Men det är kärlek <3



Min kompis Jessica undrade varför hon inte kom in på din blogg. Ni har väl skrivit med varandra lite tror jag. Är det ok om hon får lösenordet? Ger inte ut det utan ditt godkännande!



Kram på dig, nu är det inte långt kvar! :)

2009-09-22 @ 12:17:28
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0