Rolig lista!

Hittade denna roliga lista hos Lina och var bara tvungen att sno den:P

Positivt besked


Jag fick reda på att jag var gravid?


Tog ett test mest på skoj fredagen den 23/1

Så här fick jag reda på det?

Ett test hemma:)

Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet?

Vart super chockad, kunde knappt tro att dte var sant sen sprang jag upp och väckte Micke och visade han:)

Den personen jag/vi först berättade det för var?

Först Jossan sen berättade vi för våra föräldrar

Mina tankar om att bli mamma?

Lite läskigt tyckte jag det var, fast super glad

Jag tror/trodde att det blir/skulle bli en pojke eller flicka?

Det pendlade en del men jag trodde mest på flicka:) Och fick veta på könsul att jag hade rätt:):)

Graviditeten


Så här mådde jag i början av graviditeten?

- Toppen
- Bra
- Sådär
- Dåligt
- Uselt

Mest bra men mycket dåligt också pga av all oro hela tiden

I mitten mådde jag sä här? (samma alternativ)

Fysiskt, toppen, psykiskt toppen och sådär om vart annat, mindre orolig nu

Så här mådde jag mot slutet? (samma alternativ)

Toppen fast oron slog till hårt igen, va nog rätt psykiskt instabil:P

Det här blev jag extra sugen på att äta och dricka?

Inget speciellt, fast älskling hävdar att jag fick mani på marie kex men det var enbart för att slippa illamående

Det här undvek jag att äta?

Förutom sånt man inte fick försökte jag trappa ner på lakris nappar, klarade inte av köpt potatis gratäng:(

Lukter som jag inte klarade av?

Köpt potats gratäng

Jag fick följande små egenheter under graviditeten?

Hmm inget speciellt tror jag, vart nog lite "snällare" mot slutet:P


I min mage


Jag ska/skulle föda den?

30 september 2009 (Födde den 29/9)

Jag ska/skulle föda på följande sjukhus?

Västerås

Första gången det rörde sig i magen var?

Väldigt tidigt kände jag bubbel och kittlingar, typ v 13 nångång

Det började sparka ordentligt?

Runt v 19-20

Så här kändes sparkarna?

Först kändes det precis som nån var inne och små kittlade mig i magen, och dte bubblade till ibland sen vart det sparkar som vart starkare och starkare, svårt att förklara den häftiga känslan när bebisen sparkar:)

Det sparkade mest vid den här tiden på dygnet?

Morgonen och kvällen/in på natten och så fort jag satte mig i soffan och tog det lugnt:)

Så här brukade jag kommunicera med barnet i magen?

Smeka magen en massa och puffa på bebisen lite, häftigt när man petade och hon "petade" tillbaka:)

Det här läste jag för att skaffa mig information om graviditeten?

Läste super mycket på nätet, för mycket för det skapade bara mer oro, familjeliv!

Musik jag brukade lyssna på?

Party musik:P

Att ha en mage som växer kändes så här?

Häftigt, kul, lite läskigt när den närmade sig bristning gränsen:P


Mödravårdcentralen


Första besöket på MVC var?


17/2 inskrivning i Norberg,  20/3 inskrivning i Avesta

Jag tillhörde denna MVC?

Först Norberg men böt sedan till Avesta så älskling kunde vara med

Det här tycker jag om min bm (barnmorska)?

Jättebra, men upplevde att hon ibland berättade lite för mycket som bara gjorde mig mer orolig:P

Jag fick delta i följande föräldrargrupper?

Valde att inte delta då älskling jobbar borta och inte kunde vara med

Jag har dessa minnen från utbildningen?

-

Så här kände jag första gånge jag fick göra ultraljud?

Var livrädd sekunderna innan de satte dit grejjen att det skulle vara nå fel, känslan att se bebisen var helt otrolig samtidigt som det var så overkligt, gick på rosa moln länge efter det, sånt jäkla lyckorus:)

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det så här?

Super läskigt, vi lyssnade hemma med en doppler och visste inte vad vi skulle höra så jag trodde jag inte hörde nåt! Fick för mig att mina järtljud var beisens och att nåt var fel för dte gick så sakta, men sen när vi fick höra hos bm så kände jag genast igen det tuffande tåget, det var ju dte jag hade hört, det var helt underbart varje gång sen att höra hjärtljuden:):)


Min vikt


Innan graviditeten?

53 kg

Efter tre månaders graviditet?

56,5 kg

Efter sex månaders graviditet?

Ca 60 kg

Vid nio månaders graviditet?

Pendlade mellan 64-65 kg

Efter förlossningen?

Direkt efter 59 kg, 2 veckor senare 53 kg


Två månader efter?

?? ( 7 veckor senare 52 kg)

Sex månader efter?

-

Tolv månader efter?

-

De första mammakläderna jag köpte var?

Köpte inga "mamma" kläder bara vanliga mysbyxor och lite längre t-shirtar

Mina favoritmammakläder var?

Mjukisar om det räknas:P

Jag kunde ha mina gamla kläder så här lång tid efter förslossningen?

Direkt

Saker jag gjorde för att hålla mig i form

- Under graviditeten?


Gick ut och gick mycket, fast mellan v 24-30 tog jag det väldigt lugnt pga av att jag fick super mycket sammandragningar så fort jag ens dammsög, men sen började jag ut och gå igen:)

- Efter graviditeten?

Finns inge mysigare än att ut och gå med barnvagnen med skatten i:):)<3

Som ni märkt så var jag super orolig under hela min graviditet, vet inte om jag skulle kunna gå igenom dte en gång till psykiskt, även fast jag hade en helt normal graviditet! Inte för att oron är bättre nu när man har sitt hjärta utanför kroppen:P Men den lättnaden när hon kommit ut och allt var bra med henne går inte att beskriva med ord<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0