Vänt på dygnet

sova är skönt

sova lite mera:P

så liten skrutt var här

i ens 1 dag gammal här:)

kolla mot min hand vad pytte hon var:) tiden går så fort:) Skruttis blev hela 8 veckor gammal igår:)

Den här bodyn strl 50 var aldelles för stor där, nu har den vart för liten i drygt 1 månad, läskigt vad hon växer fort!


Skruttis har skaffat sin en inte så rolig ovana, hon har vänt på dygnet de senaste dagarna, sover på dagarna och är uppe på nätterna, kan ha och göra med att hon börjat fått ont i magen mer nu, minifomet har vi ju börjat med i gen, men det är lika värdelöst som förrut, hjälper ingenting vad jag kan märka iallfall, ska testa sempers magdroppar! Så hemskt när hon har ont, fast det hjälper att ha henne på axeln, då blir hon nöjd, och att sitta och ginga i bilbarnstolen, riktigt bra att an kan gunga de små i bilbarnstolen!

Igår hade jag spräng huvudvärk och var super trött, måste varit accinet, idag ömmar bara armen, shit att en spruta kan göra att man får så ont i armen, vad är dte man stoppat i sig:P

Älskling åkte till Södertälje imorse, kommer troligtvis hem redan på fredag:)
De ska börja varsla på hans jobb igen, eftersom facket kräver att de ska följa las listan så blir nog älskling varslad vare sig de vill eller inte:( Som det sre ut så kommer älskling söka sig till norge och jobba, han kommer då vara borta 2 veckor i taget och hemma minst 3 veckor varje gång, så han blir ju hemma mer och med huslån så måste vi göra så tills vidare, fast nu är ju absolut inget bestämt än, Det visar säg väl de närmsta dagarna/veckorna vad som händer! Och som vi har vant oss att leva så finns det inte på kartan idag att han skulle börja jobba hemma, kanske den dagen då jag och börjar jobba heltid då kanske man kan börja tänka på det men det skulle nog ta emot för älskling att börja tjäna "normalt", det skulle iallfall göra det för mig!

Kommer nog alltid finnas för och nackdelar med att jobba borta, och så länge skruttis är så här liten så funkar det kanon för oss iallfall, och man får sakna varandra både på gott och ont, men det är bra jävla jobbigt varje måndag morgon när han åker, då önskar jag varje gång att han jobbade på bruket lr atlas lr nåt sånt och kom hem varje dag efter jobbet, man vänjer sig nog aldrig riktigt! Som sagt både för och nackdelar!

Nu har skruttis somnat så jag tänkte stryka ett par julgardiner och hänga upp dom:) I år ska vi förresten fira jul hemma hos oss, efetr en lång övertalning hos älskling så gick det hem, han gillar inte kristna högtider alls, men nu när vi fått skruttis så vill inte jag hålla på och stressa runt för att hinna med alla, båda våra familjer vill ju ha oss hos dem:) Har skrivit en lång lista på allt vi ska köpa, ojoj hur ska deta sluta, jag som knappt kan koka makaroner, tur att mamma ska hjälpa till att laga maten:P Men det ka bli super mysigt verkligen, ser verkligen fram emot julen, första julen med älskade skruttis<3<3<3



Förretsen så visste jag inte att blogg.se var nedlagd igår så jag försökte kommentera hos en massa men det gick inte, till slut upptäckte jag varför, ska se nu om jag kommer ihåg allt jag skrev igår:P:P


älskar dig över allt min lilla fisunge:):)

kärlek:):)

Förresten jag missade efterkontrollen hos barnmorksna, var helt bombis att det var nu på fredag, nej då var dte förra fredagen, lika glömsk som vanligt!

Svårt att förstå att Isabelle verkligen låg därinne, att det var just hennes små fötter och armar som sparkade, när tarmarna bubblar till där inne kan få en liten flash back på hur de första sparkarna kändes, så mysigt att minnas:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0