Inflammation och löss:):)

Emma och jag va te veterinären med våra hundra idag, jag var först in:) Rocco har kraftig öroninflammation som han haft i några veckor:(:( Fick så fruktansvärt dåligt samvete när jag fick veta det:(:( Trodde inte dte skulle va så illa, men vi skulle ha åkt till veterinären när dte vatr rött, men nu får han behandling iallfall:) Fyra gånger per dag ska han i olika medel i öronen, och han hatar sånt, fy fan vad drygt dte va när jag skulle få i det idag, han drar som en avlöning direkt:(
När emma kom ut hade inte hennes hund heller skabb men de hade hittta två lusar, så då behövde vi inte kika efetr löss på rocco utan ska behandla också för det och alla hundar som våra hundar har träffat nyligen så det inte ska gå runt:( Har precis haft i lus medlet, man skulle bara ha i två små kaplsar på två ställen på hundens hud:) Så hundarna vart lushundar istället för skabb hundar:P:P

Kalaset idag gick på nästan 900 kr, så dyrt och då kommer inte medicinen och räcka och vi måste tillbaka på efetrkontroll om tre veckor, så det komme rju inte sluta på det:) men så är det när man har hund:)

Ringde min praktikplats idag, nästa vecka har jag praktik i 6 dagar, bara ledig på torsdag, yeahhhh jobba gratis dte gillar vi,,, NOT:( Hoppas de fyra veckorna går fort, och får jag jobb på kortis under tiden tänker inte jag säga nej, det har jag inte råd med så dte så:)

Ska väl plugga nu, har ett stort muntligt prov imorrn och inlämning uppgift idag:(

Imorrn kommer älskling hem:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0