Barnmorske besök:)

Igår va vi hemma hos jossan och grillade, lika trevligt som vanligt:):) Vi fick låna jossans bil efetrsom vi skulle till barnmorskan imosre:)

Eftersom våran bm har semester fick vi en super gullig bm som heter Brita, helt underbar var hon, så lugn och gullig:):)

Har nu gått upp 10 kg sen start, 9 kg sen inskrivningen, ja vad ska man säga upp ska man ju gå:P:P
Sf måttet låg på 31 cm, och hjärtljuden på 140 slag/minut:) Frågade om hon trodde att jag skulle få en stoor bebis och hon sa att hon kändes precis normal:)) Tösen har också lagt sig med huvudet neråt så det vi trott varit huvudet har varit rompan:P:P

Alla värden såg kanon ut, behöver inte äta nå mer järn heller:) När man läser papprerna så ska man från vecka 30 nåt dit varannan vecka men vi ska fortfarande vänta 3 veckor emellan, så dte måste ju tyda på att allt e kanon:):)

Vaknat 06 imorse och kunde inte somna om så jag gick upp och började stryka bebis sängkläder, sne bäddade jag iordning sängen:):) Så mysigt:):) När flyttade ni in spjälsängen till er?

Vart inte super nöjd med spjälskyddet, på bilden såg det ut som att det var slät, alltså inga sömmar i det och spjälskyddet var krit vitt dte var inte sängen, får duga så länge tils jag har råd med ett rosa poladot design spjälskydd:):) Men mysigt vart det:):)

Frågade om svininfluensan och hon sa att dte gör alla nu:P:P De vet inte så mycket än förutom att man bör ha handsprit (check) med sig och undvika att åka utomlands, vara i närheten av folk som hostar osv, dte vanliga:) Hon sa att i vanliga fall vill de inte vaccinera gravida men efetrso det kan slå till så hårt mot gravida så kommer de göra det ändå:) Fast jag tänker absolut inte vaccinera mig innan hon föds om det kan på något sätt skada henne, då kan jag lika väl vänta och isolera mig:)

Nu blir dte pannkakor sen upp till jossan och lämna bilen:)





Hörde nåt prassel igår när vi kom hem, det var denna stora 1dm krabat som befann sig på våran uppfart:)

Trodde han smet in i garaget men som tur kom han inte in:)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nu börjar det dra ihop sig, din tös kommer ju kika ut snart ju :P. Gud vad spännande, tiden går så fort! Kram

2009-08-02 @ 15:52:34
URL: http://agni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0