Isabelle 3 månader<3

Idag är våran lilla skrutt hela 3 månader:):) För 3 månader sen förändrades våra liv samma stund som skruttis kom till världen, den absolut bästa dagen i hela mitt liv<3<3<3

Vi ställde klokcan i morse och stressade iväg till bvc, shit vad kallt det var skruttis va nog den enda som njöt i vagnen:) Vägde och mätte, 5895 gram och 59,2 cm:) Nu väger hon lite mer än DUBBELT som när hon föddes:P

Hon räknade ut hur lång hon kommer bli på ett ungefär och min korta längd på 161 drog ner måttet och älskling 1,83 drog upp det lite, hamnade iallfall på ca 165 cm, längre än mig iallfall:P:P

Sen vart det dags för sprutan som jag inte fasat så mycket för, det fick jag äta upp, shit vad hemskt dte var, hon fick sitta i mitt knä och ansiktuttrycket hon gav efter första sticket glömmer jag aldrig, hela hennes söta lilla ansikte skrynklade ihop och hon började gråta:( Fick nästan panik och började av nån konstig anledning små skratta för att håla tillbaka tårarna! När hon skulle sticka henne andra gången kunde jag inte titta, gjorde så ont i hela mig när mitt lilla hjärta hade så ont:( Sa till älskling att jag inte ville va med nästa gång, men det måste jag för skruttis skull!

Gick förbi ica en snabbis sen hem i kylan, jag och skruttis la oss och sov lite middag, hon sover än:):) Hon kunde bli lite hängig av sprutan, febrig och så, men än så länge har hon varit på solksnes humör sen vi kom ut från bvc, hon var väl så glad att slippa det:P

Plog bilen gårpåhögvarv nu här uppepå skallberget, igår plogade de våran gata, och nu igen, vet inte riktigt vad de plogar idag då jag tycker det såg fint ut:) På väldigt många ställen här i norberg har de plogat upp all snö på trottoarerna så man måste gå i vägen, det känns ju jätte säkert, not:(

Idag blir dte att slappa här hemma, tänker inte dra utskrutt å nåt ifall hon skulle bli lite dålig, ska kanske planera nyår med Frida och Alex, så får väl bäbisarna pussas lr nåt:):)

Skruttis idag : 5895 gram

Skruttis helt nykläckt: 2980 gram

Mamma älskar sin lilla knubbis mest av allt<3




Kommentarer
Postat av: Linn

sööt!

Brukar inte tycka nykläckta bebisar är söta men din va faktiskt otroligt söt :D

2009-12-29 @ 15:53:20
URL: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0