Baby/mamma fika:)

Idag åkte jag och isabelle till avesta och fikade med Frida och Alvin, Petra och Rasmus och Evelina och Vincent:):) Jätte kul var det, det måste vi göra om:) Bäbisarna skötte sig galant, lr isabelle tjurade väl till en snabbis:P

Men måste erkänna att jag tänkte ställa in det inte bara en eller två gånger utan massor pga av att jag blivit så överdrivet rädd att köra bil med isabelle! Börjar känna själv att min oro tar över hela mitt liv, saker som jag inte brytt mig om förrut och som jag sett fram emot så mycket som att åka nånstans är nu förbytta med ångest och oro! Visst jag har alltid hatat att köra bil på vintern men nu har det gått och blivit extremt, får nästan ångest att åka med henne ner till ica! Min största rädsla är just att nåt ska hända och jag skulle öveleva men inte hon, och såna tankar kommer upp varenda eviga gång nu som jag sätter mig i bilen!

Och jag har ju inga egenliga belegg till att vara så här orolig! Erkänner själv att dte börjar gå över styr, är det verkligen normalt, är det så attt vara mamma, ska man vara orolig jämt! Brukar tänka att när hon är 1 år då kommer dte mesta försvinna varför vet jag inte!
Ligger och grubblar på kvällarna, för nån dag sen tex började jag grubbla på leksaker som barn kan sätta i halsen och dagis, alltså vart jag livrädd för att hon ska börja på dagis då inte jag kan vara där sen och hålla koll,  ångesten i kroppen var nästan panik artad!

Var tvungen att fråga jossan hur mycket koll de har på dagis och om de har farliga leksaker, självklart har de koll och självklart få de inte ha leksaker som skulle kunna vara farliga, dte vet jag ju, men när jag börjar grubbla ser jag inte de resonnemangen!
Borde ju egenligen ha sett varningslampan redan när isabelle var 1 dag gammal då älskling fick åka hem och hämta säng larmet så vi till och med kunde ha dte på bb!!!

Visst det har blivit bättre, jag kan sova på nätterna nu utan att vara orolig att hon ska sluta andas, men jag kollar typ 100 gånger om hon andas innan jag somnar och kontrollerar hennes andnings larm 79 gånger att det fungerar varje kväll, dte har börjat tärt på mina stackars nerver, om jag ens har några kvar!

Har lovat att följa med jossan imorrn till avesta för att handla och har haft ångest över det sen jag sa ja, man vill ju inte direkt säga; nej jag vågar inte följa med dig ynka två mil eftersom jag är så rädd att nånting ska hända isabelle, då skrattar ju folk åt en, men det är så jag känner och inget jag kan rå för!

Man kan inte leva med tankesättet att tänk om, dte har jag inte gjort förrut, men jag gör dte nu ständigt, och i och med det missar man så mycket i livet, så många roliga saker, jag vill inte bli en överbeskyddande förälder som inte vågar låta mitt barn göra nånting sen, nån som känner igen sig i mitt tänkande!!

Hmm egenligen kanske man skulle publicera detta inlägg som privat, för privatare än så här blir jag nog inte i bloggen!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Du är inte ensam gumman.. Du vet hur nojjig jagär :) Klart man är rädd om sitt allt.. Kraam

2009-12-17 @ 21:28:43
URL: http://ella081.blogspot.com
Postat av: Victoria

Ja du vännen! Jag kan skriva under på att det inte blir bättre med åren. Man oroar sig för både det ena och det andra och ingen oro är så stor som den för barnen och alltid kommer det nåt nytt som man oroar sig för. Tex. tänk om det börjar brinna på dagis, ser dom till att få ut just MINA barn då och om nån annan ska köra bil med dom så oroar jag mej ju direkt för att en olycka ska ske. Du är inte ensam om att tänka så här iaf, även om jag tror att du skulle må bra av att försöka slappna av lite. Oro hör till föräldraskapet, men man måste njuta också ;) Kramar

2009-12-17 @ 22:25:47
Postat av: martina

hej victoria:):) vet inte om jag ska skratta lr gråta:P:P Det är väl nåt man tvärr inte kpommer ifrån som mamma, undrar om pappor är så här:P:P skönt att man inte är ensam om att bygga upp massa scenarior och oroa sen över de sen! bränder grubblar jag ofta över också, har gått så långt att jag drar ur dte mesta inför natten:P vissa dagar kan jag slappna av mycket mer och vissa, speciellt kvällar tar alla tankar nästan knäcken på mig! Vart det lättare för dig när du fick fler barn? kramar



ska förresten kika vad dte är för bokklubb, lät intressant:):) visst är dom underbara de där böckerna:)

2009-12-17 @ 22:48:05
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: martina

hej frida:):) det är tur att vi kan prata med varandra om sånt här:) ja shit vad rädd man är om det lilla livet:) kramar

2009-12-17 @ 23:02:11
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: mammamelle

du kommer alltid att oroa dig Martina=) som sagt det finns alltid nya saker man oroar sig över hela tiden,å speciellt när man själv inte är med,när jag jobbar å Kew är på dagis eller med Martin,när jag vet att någon annan tar hand om honom å är ute å åker bil,känns lugnare när jag är med på något sett,men det är väl så man vill skydda det bästa man har,när Kew leker själv å sitt rum eller är helt tyst å tittar på film så måste jag antingen kika in flera gånger eller så ropar jag på honom om det går bra,för vem vet han kan ju ha hittat något å stoppat i munnen eller virat runt halsen???fast han aldrig nånsin varit sån haha=)eller att han ska springa med en leksak å ramla på den så han sticker in den i magen eller ögat? tillåmed Martin är skitnervös när han vet att vi ska ner på stan eller så,han är rädd att någon ska köra över oss,med tanke på alla idioter som finns! så nej slutar att oroa dig det gör man aldrig å inte tror jag det blir enklare med två haha för nu kommer jag snart ha två stycken jag kommer kolla andningen på=)men hellre lite för nojjig än inte alls!

ha en bra dag kram kram

2009-12-18 @ 10:18:40
Postat av: Sandra

Men din stackare. Förstår att du är rädd.. Men man kan inte tänka "tänk OM" hela tiden, då blir man sinnessjuk. Här hemma är det Richard som är den nojiga. Jag är mer stabil & oroar mig inte onödan. Men kan ju inte säga att dom som oroar sig är löjliga. Viss är så, andra inte. Tycker i alla fall du gör ett bra jobb emd din lilla prinsessa. & vad fin du var på stan igår, själv kom man inramlandes & såg ut som nåt katten släpat in. HAHA!

2009-12-18 @ 10:53:17
URL: http://sandraohstrom.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nä ju fler barn, desto fler att oroa sig för :p Jag är skitnervös när vi flyger tex för tänk om vi kraschar. Hur ska jag kunna rädda alla tre?!? Ja det är helt vansinnigt, men men! Ja jag älskar barnkammarböckerna och barnens bokklubb rekommenderar jag. Har varit medlem där sen Cindy var liten och hon är snart 5 år. Kramar

2009-12-18 @ 13:36:17
Postat av: Sandra

Men vet du, det blir bättre.. Min mamma var rpecis likadan när hon hade fått mig. Hon trodde det var besin i allt så hon slängde madreasser & allt för att hon inbilla sig så mkt. Sen så fort jag ramla ihop så grät hon, då fick pappa förklara att barn ramlar när dom lär sig kryp & gå, sen att barn faktiskt inte är gjorda av glas. Så nog kommer det bli bättre för dig med :)



HAHA oh no, du är sjuuuuk. Jag hade faktiskt inte tvättat håret på flera dagar, knappt borstat det. HATAR mitt hår. Så på måndag ska jag göra en rejäl frisyr makeover. Du hur gammal är isabelle nu? Det var mamma som frågade mig, då slog det mig att jag har noll koll :S

2009-12-18 @ 20:45:09
URL: http://sandraohstrom.blogg.se/
Postat av: sofi

Det går över, jag lovar!! =)

2009-12-18 @ 21:13:55
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0