Lite bittert:(

Idag va ja och jossan till abrnmorskan:) det första hon sa när vi kom in va att hon va inte säker om jag skulle komma idag, jag hade ju kanske kunnat fått bebis:PP Fast det var nog mest på skämt:P Nej bebis får allt stanna ur länge hon vill nu, känner att ju längre hon stannar ju mer hull och bättre immun försvar bygger hon på sig och det är ju super bra i dessa svin influensa tider:)

Huvudet var fortfarande fixerat och sf måttet lika denna vecka, men ag hade gått upp 1,4 kg på fem dagar och hon trodde dte beroddde på att jag börjat samla på mig vätska, hon kände både på foten och magen och hade vätska på båda ställerna:) Idag var tösen lugn så hjärtljuden vart lägre än de brukar:)  Blodtrycket var bra sen slapp jag ta nå stick i fingret eftersom jag hade så bra värden förra veckan:)
Ska dit nästa vecka igen, fast på fredagen så älskling kan va med:)

Vi pratade lite allvar om svininfluensan och jag vart väldigt ännu mer skrämd nu! Troligen kommer det bli så att de kommer begränsa att bara pappan får vara med på förlossningen, inga kompisar och dylikt och sne på bb kanske de kommer begränsa annars måste de som hälsar på vara helt säkra att de inte är msittade, hon rekommenderade inga besök efetråt, samma sak där om de inte är fullt friska:( Hon sa att vi måste vara benhård med det med besök om nån visar nåt sjuk tecken och att INGEN får ta i henne när vi är ute, för hon förstod ju att dte inte går att isolera sig helt:(

Jag hoppas innerligt att alla runt mig kommer ha förståelse för detta och inte bli sura om de inte får komma och hälsa på i början, men jag skulle aldrig någonsin förlåta mig själv o hon skulle bi smittad:(:(

Det farliga är att de vet fortfarande inte vad influensan gör mot små bebisar, det är därför man måste vara extra försiktiga:( Fick ringa till min syster och säga att defår skjuta upp sin resa till sverige, och det kändes väldigt tungt:(:( Som jag sett fram emot det:(

Man känner sig så självisk och hemsk på nåt sätt att man kommer föda ett barn mitt i pandemin, ett stackars oskyldigt litet barn:( Men det ska nog gå bra, hon och jag får bunkra upp oss här hemma och mysa de första veckorna:):)

Älskling har riktigt svårt att förstå innebörden med dettta och tycker dte är överdrivet, men som sagt jag vägrar ta nån risk:)

Imorrn går jag in i vecka 36 också, härligt:):) Fick kopia på min journal idag också om vi måste åka in:):)

Nu ska jag upp till min sura älskling som vart ap sur att han förlorade monopol, trodde dosan skulle flyga:P

Kommentarer
Postat av: Madde

usch ja. det är läskigt det här med svininfluensan. vi har också sagt till alla att vi inte vill ha besök i början, mest då för att vi själva vill komma in i rutiner och så. men nu med det här så vill vi ju heller inte ha sjuka människor i närheten av Kotten.



2009-08-27 @ 09:43:57
URL: http://innankotten.blogspot.com
Postat av: jenny

jag kan faktsit förstå dig gumman. klart man e rädd om sitt lilla barn. men jag tror inte att svininflensan kommer till norberg :D,sen och andra sidan så är ju sjukhuset ganska stort med så de kan ju vara smitta där med..hehe men ja hinner jag inte träffa dgi innan bäbisen är på väg så får jag önska dig lycka till gumman

2009-08-27 @ 12:18:06
URL: http://gosangirl.blogg.se/
Postat av: annica stadig

lycka till med allt nu...så hörs vi när vi hörs ,,,,kram på dig

2009-08-28 @ 09:31:26
Postat av: zizzi

svininfluensan är inte att leka med självklart ska ni va väldigt försiktiga. hoppas allt går bra :)

2009-08-30 @ 12:15:55
Postat av: martina

tack så mycket annica:):) kramar

2009-08-31 @ 11:33:20
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0