Knäppt

Det här inlägget kommer säkert göra folk förbannade men som sagt min blogg mina åsikter! Imorrn går jag in i vecka 18 på riktigt, och fram tills vecka 18 får man göra abort utan att behöva ansöka om tillstånd, för mig känns det helt sjukt att man kan få döda ett foster i den veckan efter man sett hur mycket liv dte har på ultraljudet, för mig är dte ett barn där inne som både kan känna smak, suga på tummen, se om dte är mörkt/ljust! Tycker dte är helt sjukt, sen om man söker tillstånd kna man får göra abort ända upp till vecka 22-23 tror jag! Jag kan förstå om barnet har en sådan missbildning att livet kommer försvåras så otroligt mycket men ett friskt litet barn, nej det har jag ingen som helst förståelse för! Vart faktiskt chockad när jag läste det, trodd emna inte fick göra abort efter vecka 12 och då tycker jag det är stor skillnad, men för varje vecka som går växer bebisen/fostret!

Vad tycker ni om detta!

Nu ska jag göra mig i ordning och cykla till praktiken om ett tag:) Imorrn kommer älskling hem, nästa vecka har han kort vecka igen och kommer hem på onsdag, yeees:):)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nä. det är fel anser jag med. Men de flesta gör det innnan v.12 för efter v.12 är det en större process. Då måste du föda ut det & genomgå skarpning oxå. Så, jag har faktiskt aldrig hört ngn som ansökt om tillstånd om barnet inte varit sjukt. Och sen är det EFTER v.18 du behöver särskilt intyg.

Men ja, jag håller med dig, helt klart! Även fast jag kan tycka att det faktiskt är ett levande ting redan från första början...

2009-04-22 @ 11:20:27
Postat av: zizzi

jag tycker att det är kvinnan som bestämmer över sin kropp och en del märker sent att de är gravida och vill de inte ha barnet så ska hon självklart bestämma det själv. det tycker jag. oavsett hur långt det har gått.... men visst är det inte bra att det utvecklats så mycket men det är ju fortfarande i magen och mammam bestämmer över sin kropp.. :)

2009-04-22 @ 11:20:40
Postat av: Camilla

Det har jag svårt att tro att man kan, kostar ju en del att dra sånt! =/

Visst är den blommorna snygg, mailade sony ericsson för att fråga om den kommer till sverige, men de hade ingen info om den skulle lanseras i skandinavien än.. typiskt!



Gällande abort frågan så är det mycket beroende på hur gammal man är när man blir gravid, situationen över huvud taget enligt mig :)

2009-04-22 @ 11:22:46
URL: http://camillaannerberg.blogg.se/
Postat av: ulrika

jag håller med dig helt och hållet men det kan ju finnas situationer då man upptäcker graviditeten sent och känner att man inte är redo för vad ett barn innebär, då kan jag ha förståelse men precis som du skriver så är det ju ett foster/barn som utvecklas för var dag. Jag själv är helt emot sen abort (från v. 12) och tycker det är lika med mord för det är ju precis vad jag tycker det är.



2009-04-22 @ 11:24:03
URL: http://mamali.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jag håller med dig till 100 !

2009-04-22 @ 11:55:52
URL: http://helllobitch.blogg.se/
Postat av: Lina

jag fattar vad du menar. men samtidigt, tänk om en tonåring blivit våldtagen o vet inte att hon är på smällen förrän i vecka 18.. då kan jag fatta att man vill göra abort! likaså om man inte KAN o VILL ta hand om ett barn. jag skulle inte göra abort om det hade gått sån lång tid. jag har däremot gjort en abort. men då var jag i vecka 4. så det mår jag inte det minsta dåligt över. och har aldrig gjort det heller. jag vill inte ha barn. och det var inte ett barn jag "dödade". det var liksom bara en prick då.. :p

2009-04-22 @ 13:37:44
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Veronica

MEN vad skriver du!? får man göra abort i vecka 18 ?? jag har alltid fött det talat för mig att det är i v 12 SENAST! hur fan kan dom överhuvudtaget tillåta det? ge "dispans" att göra det ;s fyfan för folk alltså! jag håller helt med dig!



sv på din kommentar; morötter jaha ? äter han det? pije spottar ut det när jag ger han det, "skivade" haha. men bra de, prova det :)





PUSS!!!

2009-04-22 @ 14:37:12
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Malin

ja man måste tänka hela tiden på den kursen typ.. jag hatade den verkligen.. tyckte den va skitsvår. Dom andra kurserna har vart rätt lätta.. mycket som e självklara grejer.. men här får man tänka till hela tiden

2009-04-22 @ 18:09:57
URL: http://supermalle.blogg.se/
Postat av: martina

zizzi, ska jag va helt ärlig tänkte jag så innan jag vart med barn och läser hur mycket fostret utvecklas, i vecka nitton är dte ett litet barn, dås ka allting bara växa till sig, jag kan tycka vem ger en mamma rätten att döda detta lilla oskyldiga barn?? visst det finns alltid speciella anledningar!

2009-04-22 @ 21:59:47
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: martina

Jessicka det har du faktiskt rätt i från befruktningen är dte faktiskt ett levande liv, så är dte bara, jag tycker det är aldelles för lätt idag att göra abort, i vecka 10 ca blir embryot ett foster och då tycker jag alltid man ska behöva söka tillstånd för abort! Ja precis det är nog inte många som gör det pga av procssen, men visst det kommer alltid finnas special fall:)

2009-04-22 @ 22:02:49
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

sv; ja precis! helt sjukt , men samtidigt har lina en poäng i det hon skriver också. det är svårt det där! tur att jag aldrig lär hamna i den situationen :) åh jasså, pepperoni tillochmed? haha! fräsigt!

2009-04-23 @ 14:25:01
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller helt och håller med dig. Självklart kan man inte dra alla över en och samma kant, men det ska till mycket för att man ska få göra det så sent tycker jag. Jag själv är i vecka 17 snart 18, och jag har inte heller förståelse hur man kan vilja göra det. Blir ledsen bara jag tänker tanken på att det verkligen händer.

2009-04-23 @ 19:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0