Underbara liv!

Nu är verkligen livet helt underbart, har två aldelles underbara döttrar:) Kan inte önska mig något mer nu:)

Bianca är så snäll och så lugn, så nöjd med tillvaron, man kan bara lägga ner henne så somnar hon, det kunde man aldrig med den stora fröken! Igår hade vi amningsmaraton sen efter det har hon vart såå nöjd, man blir nästan förvånad:) Får väcka henne till och med för att ge henne mat, annars soverhon i timmar i sträck, gråter lite vid blöbyte bara och när vi badade henne nyss!

Första naten var dock kaos här hemma, barnen väckte varandra, till slut sov alla i vår säng mellan 05-06 sen var dte bara att gå upp:P Fick lite halvpanik när vi upptäckte att andningslarmet vi har för samsovning hade slutat fungera, det har ett batteri som kostar 500 kr att byta, skit grej, så älskling beställde ett nytt med utbytbart batteri som vi kan byta själva, tror han är mer nojjig denna gång pga av värmen, isabelle e ju en höst bebis, mycket lättare att klä på! En jäkla tur att mamma gav oss en ac till sovrummet förra året, för att köra ac´n på luftvärmepumpen e ganska dyrt! Sen får hon ju inte ligga i drag så det gäller att först kyla ner sovrummet sen bara ha fönstret öppet när hon är där, men det funkar:)

Idag var vi på återkoll i Västerås, fick massa beröm för amningen, hon hade endast gått ner 80 gram så nu väger Bianca 2970 gram:) Barnmorskan tyckte att hon var en sån nöjd liten bebis, och söt såklart, för söt det är hon verkligen, helt bedårande:) och så lik storasyster:)

 

Isabelle fick gå loss inne på toys ur us idag, hon fick en hello kitty ruscher kana, en till for real gosedjur, rosa ratt till vagnen, hello kitty pool sen andra små leksaker:) Hon skulle ha fått en rosa lekstuga i plast men den va slut men vi ska hämta en den 21:)

Jag har nästan gått ner alla gravid kilon, 3-4 kvar och Bianca är 2 dagar:P Magen drog ihop sig galet fort denna gng, det gick fort med isabelle men nu går de ännu fortare, kanske beror på alla hemska eftervärkar, kommer iallfall ha en pplatt mage på noll tid:D Allt känns så overkligt just nu bara, kände mig aldrig ens höggravid, förlossningen var över på en pisskvart och nu har vi fått världens underbaraste dotter:)Två sessor:) Det går liksom lite för bra helt enkelt, men jag njuter:D Får gå och nypa mig för att fatta attt det är på riktigt! Men jag ska inte ligga under stolen med att det känns på nåt sätt att man blivit bestulen en förlossning, jag hade planerat den så mycket och sen vart det inte alls som jag tänkte mig, vågar inte föda mer barn, hur fort ska det gå då liksom, ska den födas i hallen efter två värkar liksom! Sen tycker många att jag fick rena drömförlossningen, men huvudet ska hänga med i vad som händer med, svårt att förklara känslan när man kommer in till förlossningen och så hinner dom inte ens skriva in en, förlossnings journalen är typ 4rader lång, dom hann inte lägga ut skyddsöverdrag över "sängen", att det vart kaos kanske ni kan förstå iallafall! Dom va inte ens säker på vem jag var, och i vilken vecka jag var i, undersköterskan frågade om bianca var för tidigt född när hon kom  ut liksom haha ni hör ju själva! Men endå kan jag känna mig stolt för att jag klarat att föda barn utan smärtlindring, inget att rekommendera:P

Nej nu ska jag pussa på min lilla tjej och fortsätta njuta, kommer komma upp mer bilder nån annan dag och en mer utförlig förlossningsberättelse:)

Förretsen det är helt galet vad stor isabelle har blivit, blir förvånad varje gång jag lyfter henne att hon är så tung, hon vart genast dubbelt så tung när lillasyster kom:P Min underbara stora flicka, världens bästa storasyster till världens underbaraste lillasyster, tack för att ni gör mitt liv komplett, ni anar inte lyckan ni skänker mig, underbara små liv <3


Kommentarer
Postat av: Mickis

Men Martina Utan Smärtlindring är ju de BÄSTA, Hade ju bedövning m första men med Andra hade ja inget och det va MKT bättre :) Skaffar vi en till så blir de helt klart utan igen :) Kram

2011-06-10 @ 23:38:24
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Stine

Underbar blogg:) grattis till en till prinsessa väntar oxå en liten tjej i juli:) tänkte höra vad du köpt den underbara filten nånstans? Har letat efter fina filtar!!!!.....

2011-06-11 @ 23:22:44
Postat av: veronica

Tack gumman!



jag blir alldeles rörd när jag läser ditt inlägg. Kan verkligen förstå att ni är jordens lyckligaste familj :) Måste få komma och kika på henne sen. :) Puss gumman!

2011-06-12 @ 08:36:20
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Marielle

vet hur det känns när förlossingen går lite för fort. jag hängde inte alls med och fattade inte riktigt vad som hänt fören flera dagar efter. var på väg att få åka hem igen och bara en timme senare så var alice ute. visst är det skönt på ett sätt att det går fort, men det är som du säger att huvudet hänger inte riktigt med.



jag ser fram emot fler bilder på dina vackra prinsessor! :)

2011-06-12 @ 11:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0