6 timmar

Vad tycker ni om den nya "lagen" om att man ska åka hem 6 timmar efter man fött barn från BB!

Stackars alla förstagångs mammor, ja alla överhuvudtaget, jag tyckte det var en super trygghet att få ligga 3 nätter på BB, jag visste inte alls hur man tog hand om en liten bebis, serisöt jag visste inte ens hur jag skulle byta blöjor eller hur jag skulle bada henne! Att få abrn ska vara en fin och minnesvärd upplevelse inte ett stress moment, man kan ju knappt gå efter 6 timmar! Hmm undrar hur livat det kommer bli om det där nu!

Kommentarer
Postat av: jenny

att de är en lag tycker ja är fel!! tycker alla som får barn ska få stanna tills dom känner sig trygga med att åka hem. själv var jag ju den som ville åka hem så fort Texas hade kommit ut!! haf thatade så mcyket om att jag skulle få åka hem att dom tröttnade på mig och sände hem mig med order om att jag skulle vara tillbaka dagen därpå! kram

2010-04-29 @ 00:35:06
URL: http://plastros.blogg.se/
Postat av: sabina

Helt sjukt tycker jag!

Tycker det ska vara valfritt, som dom som fött andra eller tredje barnet kanske känner sig lite tryggare att åka hem efter6 timmar, men en förstföderska, njaae.

Jag var skitnojig de första nätterna! Att det skulle hända nånting.

2010-04-29 @ 07:54:09
URL: http://swilen.blogg.se/
Postat av: Sabine & Alice

Men gud vad har du läst de? Att åka hem efter 6 timmar är ju galet, om man då inte själv vill de. Men varför har det blivit så? Va ska en förstagångs mamma gör hemma efter 6 timmar? Är det så "enkelt" nu mera att få barn att BB ska inte finnas eller vaddå? Irriterad jag blev!

2010-04-29 @ 08:40:24
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tycker inte att det är en alldeles dum idé faktiskt. Och reglerna (inte lag) gäller enbart helt friska bebisar och där det inte tillstötts någon form av komplikation överhuvudtaget



Visst försår jag att man som förstagångsföderska kanske står i vissa fall står handfallna men det kan ju knappast gälla majoriteten.

Vanligtvis så har man väl bytt blöjor osv på andras barn. Sett hur andra familjemedlemmar, vänner etc gjort med sina små.



I en perfekt värld så har man väl som blivande mamma redan koll på det mesta praktiska sakerna och har en inre trygghet och mognad som gör att nya saker och lösningar inte känns så främmande.



Sen finns både BB som back-up första veckan sen BVC och det brukar kunna vara ett ganska bra skyddsnät till en början.



MEn i en perfekt värld borde man oxkså kunna få välja själv hurvuda man vill åka hem eller stanna någon natt.



Kram!

2010-04-29 @ 09:26:06
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Mickis

Tycker man ska få välja som det är idag. vi va kvar 3 dagar med 2:a barnet också, just för att få göra alla tester sen va det SKÖNT att få bara vara hemifrån och slippa alla måsten :)

2010-04-29 @ 16:26:19
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Alexandra

SJUKT! riktigt sjukt!

2010-05-08 @ 19:21:23
URL: http://xcarmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0