Hade så rätt!!

Hej hopp, här hemma är vi förkylda än, eller snorar och hostar upp slembollar, värst e nätterna, skrutt vaknar och är så ledsen, då e det bara att gå runt med henne eller sitta uppe med henne en stund som gäller!
Nog om sjukdomar, över till nåt roligare, för mig iallfall! Fick ett efterlängtat brev idag, beslutet från min "överklagan" eller omprövning av gamla föräldrapenningen och jag hade rätt, skulle inte haft lägsta, så kommer få mer med nästa barn och få retraktivt det jag skulle fått, så ja e på ganska så toppen humör:)

Och trehjulingen, den gamla är såld och imorrn kommer en och hämtar britaxen, och de gör ju inte att humöret dalar heller!

Annars så va lekte Alvin och Isabelle lite idag och ja och frida passade på att kika på barnkläder:)
Har varit och besiktat bilen också, vi va uppe med tuppen, stod utanför bilprovningen i Hedemora 3 min över 8, då de öppnade drop in, åkte till avesta igår, ingen tid, sen till hedemora, ingen tid, men idag fick vi komma in efetr 20 min, det gick galant, skönt då vi haft körförbud på volvon! Efter det drog vi till Jossan som också va sjuk, vi som smittat henne, hon slängde ihop en kladdkakka som det bjöds på!

Annars har vi inte gjort så mycket förutom att varit just sjuka, va till svärmor i lördags, älskling hjälpte henne och flytta och jag och isabelle kollade väl mest på om ja ska va ärlig! Har börjat fått så ont i livmoderkanten, kanske skrivit det innan, och så alla dessa magknip! Älskling blir tokig på mig när jag ska ut och gå ändå, men så länge de e grönt för bm så tänker jag fortsätta gå! Ska gå upp lika lite denna gång och bli lika jäkla smal efter barnet kommer ut denna gång med, vägrar sitta där 1 år efter förlossningen och gnälla att jag har kilon kvar, nej två veckor som sist ska det ta..

 
Varit på jakt efter en fin vårjacka till skrutt, en som inte varenda unge har, typ de fårn hm, lindex mm och till slut fann jag en söt rackare:)

Apropå skrutt så fasade jag för att väga henne efter hon varit sjuk, hon äter dåligt,väldigt dåligt,  förutom idag, men 3 hg hade hon bara gått ner, 17 mån och väger prick 10 kg, e inte de lite, hon ser ju inte undernärd ut heller men tycker de  e många barn som väger så innan de ens är 1:/? I tröjor och koftor kan hon fortfarande ha strl 74, däremot så börjar 80 bli smått på längden, kul att hon kan ha sakerna länge, det hon hade i somras kan hon ha än, utom byxor då:)

Imorrn ska jag till bm, mäta mage och lyssna på lillasyster hjärtljud, skulle vart där förra veckan men hade ju magsjuka! Sen på fredag ska vi hämta svärmor i uppsala, på lördag blir det 30 års fest för Nicko, fullspäckat, sånt gillas:) Fick ju spuck att sitta inne och rulla tummarna, och idag va de så kallt att jag pallade inte att gå, kanske får skylla mig själv som bara hade strumpbyxor men de där -4 kändes som -15!

Intressantare inlägg än så här lär ni inte få från mig, händer liksom inte så mycket just nu! Gick in i v 26 igår, så där händer det grejer iallfall!

 Isabelle har börjat sagt "sluta" och "gå ut", skit stöddig är hon när hon säger sluta:)





 Mammas goding<3

 magen för några dagar sen!

Nu är det dags för pyjamas för fröken skrutt:) Hoppas på solsken och varmare väder imorrn:)

Kommentarer
Postat av: sabina

tror hon väger ganska normalt.

Vid 20 mån kontrollen vägde Nellie 10,4 eller nåt sånt.

Och då vet jag en sån väger 11,5 vid 12 månader.

Jag frågade bvc-sköterskan och det var normalt :)

2011-03-02 @ 06:56:12
URL: http://swilen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, jag kan inte låta bli att flina när jag läser att hon är stöddig, så tittar man på näst sista bilden. HUR GO ÄR INTE UNGEN EGENTLIGEN :D Det är svårt att fatta att våra små tjejer börjar bli så stora nu så dom vet hur dom ska sätta sig på oss.



Sv; Jo men ellehur. Innan jag fick Emmy hade jag t ex inga som helst problem med att stå ute & jobba en hel vinter i 20 minus. Men nuuuu, nu går man ju bara inte ut leker med ungarna när det är så kallt. Vintern var knappast såhär när VI var små, då kunde man bygga snögubbar så gott som varje dag. Jag saknar den vintern. Undrar om det nån gång kommer bli så igen eller om klimatet är helt jävla förstört för alltid. Fan vad ruttet isf :/

2011-03-02 @ 08:43:31
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: veronica

oh fy, krya på er tillbaka! Hoppas ni piggnar på er snart. svindrygt det här.. :/

2011-03-02 @ 09:19:17
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Erika

Du behöver nog inte oroa dig för att hon är liten. :) Min morbrors dotter är 2 och hon väger inte mer än ca: 11kg Men så är hon en väldigt späd liten madam också. :)



Däremot så väger Anton nu mer än Isabelle. Min lilla knubbis låg på 10,44kg i början på februari. ^^ Extra stor kille ist!

2011-03-02 @ 09:34:50
URL: http://zeddan.blogspot.com
Postat av: Anonym

vilken söt profilbild du har=)

2011-03-02 @ 11:01:40
URL: http://finest.se/minniewinnie
Postat av: Erika

Haha JA! Han är ju både LÅNG och tung. :) Men han följer sin kurva och längdkurvan ligger snäppet över viktkurvan.. (med ngn vikltig mm! ;)



Klart att man inte kan låta bli och jämföra. Det sker ju på automatik. Men du får se det som så att du inte är så stor i dig själv du heller, så teoretiskt sett borde inte lilltjejjen din bli det heller. :)



Ja babyhullet är urmysigt. Du ska se hans lår o rumpa. ;)

2011-03-02 @ 20:54:09
URL: http://zeddan.blogspot.com
Postat av: Marielle

så länge hon följer sin egen kurva och mår bra så behöver du inte oroa dig :) alla barn är olika, saga har sen hon var ca 4 månader legat lite över på bvc's "riktkurva" och alice har hittills legat precis på mitten. men de följer båda två sina egna kurvor och så länge de gör det så är det bra :) din mage är förresten jättefin! :)

2011-03-06 @ 10:47:14
Postat av: martina

Marielle, men visst är det så:) så länge de följer sin egen kurva:) bvc och deras jävla "normal" kurva stjälper nästan mer än de hjälper:/ tack söta du:):)

2011-03-07 @ 22:14:17
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0