Det nya livet som tvåbarnsmamma

Först och främst vill jag säga grattis till min vän, min barndomsvän Emma som aldelles nyss födde sin lilla prins, lilla Frank:):) Nu är du också mamma gumman, är så otroligt glad för din och Nickos skull och längtar så mycket efter att få snusa på eran lilla bebis:)

Annars så försöker vi få vardagen att gå ihop i denna kaotiska vardag, nej men skämt och sido det är ingen dans på rosor med två barn, tätt dessutom, ens vardag vänds upp och ner och inget blir sig likt, men ack så underbart dte är med:) Och dt underlättar så mycket när Bianca fortfarande e så snäll, hon har börjat blivit tuttig på kvällarna, och har man inte hunnit lagt isabelle då så blir det just kaos här hemma:P Tur att älskling har semester!

Har inte alls hunnit blogga, dagarna går i ett kör, amma, byta blöja, städa, tvätta, amma, trösta, mysa ja så ser dagarna mest ut så den lilla tid som blir över förösker man göra nåt annat än att sitta vid datorn:) Isabelle har vart väldigt avundsjuk, vilket tydligen e helt normalt enligt bvc, mitt tålamod gentemot henne har inte vart det bästa men de senaste dagarna har jag verkligen börjat tänkt efter och förstått att hon gör fulgrejer mot lillasyster för att få min uppmärksamhet så istället för att skälla på henne försöker jag hitta så mycket tid som möjligt för henne, små grejer, och dte har gjort stor skillnad:):) Men det tar väl några veckor innan man får till nå+n slags vardag, men jag känner att vi är på god väg nu:) Shit jag har två aldelles underbara döttrar som är så vackra och så speciella <3

Men ångesten den finns där hela tiden, försummas isabelles nu när ja sitter med Bianca eller får Bianca inte sin ensam tid med mig när jag är med Isabelle, man slits hela tiden, eftersom Bianca är så lugn på dagarna så är dte så lätt att lägga henen i tex vagnen när hon sover men då kommer ångesten sen att hon får ligga där ensam, barn nr 2 får verkligen anpassa sig på ett helt annat sätt, isabelle hade ju min fulla uppmärksamhet i över 1 1/2 år, hon va ju till och med mig i skolan ibland så inte så konstigt att hon är mammig, men det är omöjloigt att bara sitta i soffan hur mycket jag än skulle vilja och bara mysa med Bianca från morgon till kväll men ag får helt enkelt ta vara på de stunder vi har för oss själva, tex på kvällarna och bara suga in allt:) För de vart så uppenbart när vi kom hem hur fort dom växer, isabelle vart så stor då och nu vill man bara sga åt sig allt man kan av denna bebis tid, den kommer aldrig tillbaka!! Nej jag skulle kunna skriva hur mycket om detta som helst men det varken orkar jag eller hinner:P

 Mina allt <3

 Mina allt <3





 Min vackra badtjej<3











Visst är dom underbart vackra mina små tjejer:):) Älskar er över allt Isabelle Och Bianca <3

Kommentarer
Postat av: Frida

jag förstår precis hur du känner. Jag har cirka 1,5 år mellan mina flickor och det var verkligen INGEN dans på rosor, fast man ändå är lycklig ända in i själen...



Jag kan lova att jag är orolig nu när min tredje ska komma.



Fina är de dina döttrar!

2011-06-29 @ 10:38:01
URL: http://frida26.blogg.se/
Postat av: Micaela Abramsson

Grattis igen till dina fina tjejer, visst är det något speciellt med flickor? ja har inte heller någon pojk men skulle för allt i världen inte byta med någon. Alva är fortfarande tillochfrån avis på Leia , så ja förstår dig. Men njut för inget är så mysigt som barn.. Kram min vän

2011-06-30 @ 14:46:35
URL: http://micaelaemmakristna.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej och tack gumman! ja imorn får nikomma hit o se lillkillen =) och jag fårträffa dina små prinsessor oxå =) Måste säga att jag tycker du är en supermamma! tycker du är jätteduktig som har två små att ta hand om och jag förstår att du känner som att tiden inte riktigt räcker till! men dom älskar dig lika mkt som du älskar dom! <3 keep up the good work =) ses imöra! puss o kram

2011-07-02 @ 21:49:53
URL: http://nickosemma.blogg.se/
Postat av: veronica

dom är jätte vackra martina! :) du är så duktig vet du det :) <3

2011-07-04 @ 08:01:37
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 18:06:45
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: martina

hej michaela:) vad glad jag blev att du kommenterade:) vill gärna ha lösen till din blogg? Håller helt med dig, det är nåt aldelles speciellt, och att ha fått två flickor det är magiskt:) hoppas vi kan träffas nån dag med barnen, skulle vara så kul:) kramar

2011-07-25 @ 09:18:29
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0