11 dagar....

jepp i så många dagar ska jag, Isabelle och Rocco va ensamma utan pappan i huset! Han fick lov att jobba helg, tycker väldigt mycket synd om mig själv, men skäms att säga det! Det är ju inte jag som ska upp och börja jobba kl 07 och sluta 19 i elva dagar i sträck, och det är inte jag som måste vara utan skrutt i elva dagar! En dag i taget helt enkelt:) Tror jag enbart varit ifrån han 9 eller högst 10 dagar förrut, men som tur rullar dagarna på!

I helgen ska jag och skruttis köpa godis, skruttis ska få hon också sen ska vi mysa ner oss i soffan framför en disney film, om jag får bestämma:P

Idag har Jossan hållt oss s'llskap, vi va ute och snubblade runt i isen och vattenpölarna och lagade hemmagjord pizza och glodde på film, är så tacksam att jag har dig gumman<3

Imorrn börjar skolan, efter första introt ska ja, isabelle och jossan till linda sen ska vi alla äta på kina innan det är dags för intro nr 2! Kännert ingen skollust alls nu, vill bara bli klar, men så är det väl i början!

Stort grattis till alla som blivit föräldrar, bara flyger ut bebisar nu<3 Väntar otåligt på sms från Sofia att det är dags eller klart:D 2 ½ vecka tills vi ska på köns ul:D:D Vad tror ni det blir denna gång, lutar som sagt mer åt att jag tror pojk denna gång men e inte säker!

Denna gång kommer de bli extra kul med saker, jag ska köpa det jag verkligen vill ha, med isabelle va det mycket budget förutom vagnen, köpte babyskyddet av kompisar, fick babygymmet, köpte den billigaste babysittern jag hittade och vi fick ett extra, ja la mest pengar på små prylar men om älskling får bestämma så blir de inga mer barn sen så då vill jag inte känna att "åhh det där hade jag velat haft",!!





Dessa har vi båda fastnat för, vi måste bara veta vilken färg vi ska ta, gillar dom för dom var så annorlunda och de har vibration, musik, hjärtslags ljud mm.

 Denna måste vi ha, en Britax Baby Safe, egentligen vill ja ha Akta Graco igen men denna kan vi ha på vagnen!

 

Min vagn har kommit i nya fäger utomlands, och ny färg på chassit, riktigt snygg enligt mig som både passar tjej och kille, hoppas underdelen i lila kommer till Sverige snart, då blir dte nog lila under istället för svart, eller blir det kanske för rörigt?

 Magen för några dagar sen, snart halvtid<3

 Isabelle och Alvin busar:)

 :)

 Sätta på sig mössan själv e kul, sen om den hamnar rätt är inte det viktiga:)

-----------------------------GNÄLLL KOMMER--------------------------------

Vill ni slippa höra, tryck på krysset uppe i högra hörnet! Gick precis ut på skolmaile, TUR! Kursen som börjar 09 imorgon bitti är inställd, HELT, ingen lärare! FAN, att dte ska krångla nu, min sista termin, man kunde läsa på distans om man kontaktade dom, får väl göra det imorrn bitti, ingen studieförsäkran har de skickat in heller till CSN så inge studiebidrag!! Tur att jag hade några mamma dagar kvar för betala mina egna räkningar tillåter jag då aldrig älskling betala, rätt ska vara rätt! Han betalar nog mycket! Nog gnäll nu:)

När man ser alla nykläckta bebisar blir man något bebissugen:) Man glömmer så fort hur små de var, Isabelle har alltid vart såhär stor som hon är nu i mina ögon, kan seriöst knappt förstå att hon vart en liten plutt!

 Min lilla plutt, lika underbart söt då som nu, mammas absoluta allt och solstråle:)

Har smått börjat fått samamndragningar igen, lika tidigt som med Isabelle men denna graviditet tänker jag inte oroa mig halva tiden för att få ett prematur barn, med facit i hand så kom Isabelle inte ut tidigare än 1 dag fast jag hade väldigt många och tidiga sammandragningar, jag vet mina begränsningar nu!:)

Skruttis fick förresten för sig att bli ett vakna tidigt vid fem barn i två dagar, somnade iförsig om vid sju men de va faktiskt lite mysigt för hon var så jäkla go när hon vaknade! Näthet, närhet vad dte hon ville ha, hon som annars inte ligger i vår säng och bara gosar skulle ligga sånära mig dte gick, borrade ner huvudet i halsvecket och vart så lycklig att hon bara log och log, då spelar det helt plötsligt ingen roll vad klockan var:)


Skule lagt mig tidigt men som vanligt blev de inte som man tänkt sig, och tur är väl det ibland;) Fortsatt trevlig vecka allesammans om ja inte skriver mer:)


Vi har förretsen hittat denna till skrutt, ska beställa denna samtidgt som babysittern, som en liten karusell som snurrra, gungar, spelar musik:)



Kommentarer
Postat av: malin

ah det känns som riktigt bra grejer :) men det tror jag också! åh, jag vill med köpa den på bilden överst som du har i inlägget, vart hittar man den? :)



jo det är bra med "oss" också :D hiih. sitter och fantiserar om sommaren hela tiden, ska blir så underbaaaaart! :D

2011-01-18 @ 12:26:37
URL: http://maladiesjournal.blogg.se/
Postat av: veronica

gud vilka fina babysitters! :) Ja jag har testat det också med kundvagnarna att vända barnstolen, men de funkar bara på¨kundvagnarna på kupolen :D

2011-01-18 @ 19:21:04
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Victoria

Åh vilken kul leksak :) var beställer man den?

Söt mage du fått :)

2011-01-18 @ 19:21:49
Postat av: Sandra

Aaah, härligt med långa blogginlägg från dig. Jag brukar aldrig läsa långa inlägg annars, men dina måste jag alltid läsa. Haha.. Babysittern var ju hur fräsig som heslt. & den lila färgen på barnvagnen vill ju jag meeeeed ha.. FAN VAD SNYGG DEN VAR! Lila passar ju som sagt till både tjej & kille, skitbra ju. Satsa på den om den kommer till Sverige :D

2011-01-18 @ 21:11:25
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv; Hahaha är hon också sockergalen. Du ska se när Emmy får syn på att jag stoppar in nåt i munnen som KAN vara en snaskbit, hon är där på en gång & skriker som en stucken gris. Vill inte att hon ska käka snask i veckorna. På lördagar är det svårt att hålla na borta från det eftersom att storebröderna äter, & dom ska ju inte behöva sitta på toan med låst dörr när dom ska äta sitt lördagsgodis liksom :S Men dom är så små, så det tar sån tid för dom att få i sig en bit, så det blir ju inte speciellt mkt. Men det är skitskönt när hon nöjer sig med en eller två flaskor smoothie :)



I min hjärna så ser det bra ut med svart överdel & lila under. Men det kanske ser tokigt ut i verkligehten? Haha, men känns inte så, det är ju liksom lite svart på den lila med. Jag skulle nog haft en lila underdel, ÄVEN om det såg konstigt ut, den var en sån SNYYYYGGG lila. Sen ser du ju bilden med svart babyskydd & lila underdel, ser ju bra ut. Äääh, vad jag pladdrar.



Vad tar dom för en sån där "karusellhäst"?

2011-01-18 @ 22:05:53
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men ellehuuuuur. jag älskar kakor, bullar & farm för allt oboy till frulle. Skulle emmy få sitta & titta på & inte få eget så skulle hon aldrig förlåta mig :P haha, så farligt är det faktiskt inte. Emmy börja stjäla snask från brorsorna i tidig ålder.. Hade vart omöjligt att vara som en hök på na så fort hon hittade en godis nånstans. Men hon blir nåt fruktansvärt dryg efter alla sockerkickar, så nu måste jag dra ner på det, gäller alla 3 ungar.



VAAAA? åttahundra :S jag trodde den gick på minst 1500.. Jäklar ja.. Haha, kan inte min gubbe också vara sådär "en SÅN ska emmy ha".. fan då :P

2011-01-18 @ 22:38:47
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Marielle

vilka söta babysitters du hittat, jättesöta! :)

för att inte tala om den fina magen du börjat få, nästan så jag blir avis ;) du blir verkligen sådär snyggt gravid, hoppas du fattar vad jag menar :)



jag tror fortfarande på en till tjej :)

2011-01-19 @ 10:27:03
Postat av: Anonym

Vad gullig du är marielle, tack!!! Hihi jo jag vet vad du menar och hörru ska du säfa som va super snygg som gravid!!:) vissa klär i magen helt enkelt;)!!

2011-01-25 @ 21:17:17
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0