Magsjuka

Jerpp som rubriken lyder har vi drabbats av magsjuka, isabelle fick det i måndags, självklart när vi inte var hemma, spydde ner ett golv, och spydde sen i bilen två gånger, nån gång i soffan, hade täckt den i gamla lakan, sen vart det lugnt, trodde jag, hon vaknade vid 12 och bara spydde, spydde och spydde, allt hon hade, och grät helt hysteriskt, hela hennes säng var nerspydd, jag, golvet, till slut kom det bara galla, då vart jag rädd, försökte få i henne allt! Inget funkade, inte en droppe fick ja i henne, till slut somnade hon i min famn medans jag ringde 1177, de sa att hon skulle få sova i 2 h, sen va ja tvungen att få i henne vätskeersättning, kan rekommendera alla med barn att ha det hemma! Jag gav henne också lite lite när hon sov i en spruta, man kan göra så om dte är lite! Kl tre väckte jag henne, hon var helt borta, men då fick jag i henne 8 sprutor vätskeersättning sen vid 07 drack hon som aldrig förr, lättnaden inslog! Sen dess har hon bara blivit piggare och piggare, idag typ helt frisk med bus i benen:)

Mamma sov här, tack och lov, och båda vart smittade, ingen har spytt än men illa mår vi, och springa på toa får mna ändå, har gått ner 3 kg! Så nu e mna bara uppe på 3 kg plus i denna graviditet! Jag och isabelle somnade kl 18,50 igår och sov till 08 idag, skönt, släppte bara ut rocco vid 22 annars sov jag i 13 h:)

Nej nu orkar ja inte skriva mer, mår så fasligt illa!



'Får bli en bild på Rocco idag för omväxlings skull:)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv; Ja men gör det :) Den lär ju räcka jäkligt länge eftersom man smörjer ett tunt lager varje gång. Ja, & priserna är ju verkligen bra också, 55 spänn för den där tuben. Trodde den skulle vara dyrare, med tanke på hur dryg den är.

2011-02-23 @ 21:23:45
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha såg din andra kommentar nu.. Jag hittade fodrade på Team Sportia, nersäkta i pris från 449 till 299.. Så jag slog till. Dom kändes riktigt rediga, & passar till hösten sen också med tanke på att dom är för stora nu utan raggsocka. Sen var det en rijtigt grov sula med typ taggar, så man inte halkar iväg lika fort när det blir slask & halt.

2011-02-23 @ 21:26:22
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha men söt.. Emmy stövlar går upp till knäna, så hon har lite svårt att gå i dom, men får hoppas non växer nån cemtimeter i vår. Haha annars får jag leta nya i strl 21 och lägga undan dom där till hösten. För komma till användning det kommer dom ju göra :)

2011-02-23 @ 21:47:26
URL: http://ohstrom.blogg.se/
Postat av: Victoria

Men herregud tös! Du får se till att lägga på dej lite annars blir det ju inget kvar av dej :( massa kramar från mej och Emmy

2011-02-24 @ 10:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0