Ni anar inte min lättnad

Håller tummarna att Nova kommer snart, vaknat hundra gånger inatt och väntat på sms från Josefine, hoppas de går undan nu gumman! Iallfall så skulle jag jämföra när jag sms med henne om hur fort/segt allt gick för mig när isabelle kom till världen, och vilken chock jag fick! Trodde jag hade koll på min förlossning, har ju ändå gått igenom den med barnmorskan men oj oj så fel jag haft! Blandat ihop saker och trott andra men nu såg jag allt svart på vitt och önskar att jag kollat nogrannare tidigare!

Tex trodde jag att de tog vattnet mycket tidigare, flera timmar tidgare och att jag fick edan vid 6 cm då det gjorde pain in the ass ont men så va inte fallet! Kom in 03,55 till förlossningen, öppen 3 cm, haft lätta värkar sen 18 då, 07,30 hade jag bara öppnat mig 1 cm till och fick morfin att sova på, sen när jag vaknat/vilat tog de hinnorna 11,51 (trodde de va många timmar innan) sen gick de fort, 13,55 va jag öppen 8-9 cm och då gjorde det ooont så jag fick eda, sen försvann all smärta och jag var helt öppen 14,30!

Jag trodde att jag kanske fick edan runt 10 och att jag bara var öppen 6 cm då men så var ju inte fallet! Då tänker ni vafan spelar det här för roll nu då!!

Jo det ska jag säga er:P När folk har frågat mig om jag är rädd inför nästa förlossning eftersom jag själv ansett att jag hade en smärtsam förlossning så har jag sagt nej inget spec, jag har verkligen levt på hoppet att nästa blir lättare, men ska sanningen fram har jag vart absolut livrädd varenda gång jag fått en jobbig sammandragning med mensvärk, minnerna kommer då! Jag har tänkt att bara jag klarar de som sist till de 6 cm jag trodde jag var öppen då jag fick eda så kommer de gå!

Men vetskapen om hur det egentligen var gör att jag känner att tar jag edan i ett mycket tidigare skede dennna gång så kanske jag slipper den värsta smärtan, som jag haft enligt journalen i bara en timme just innan jag fick edan, kanske naivt av mig att tänka så men jag är så lättad!
Så otroligt lättad, och tankarna snurrrar nu att tänk om jag i själva verket tagit den tidigare med isabelle så hade jag säkert haft en annan minnesbild av förlossningen, en bättre sådan, men samtidigt vart jag stolt över mig själv nu att jag klarat mig så länge, har inte förstått hur mina kompisar klarat att inte tagit edan eller väntat till typ 8 cm men hela tiden har jag själv klarat det liksom haha knäpp jag e:P

Nu ser jag fram emot nästa förlossning, all rädsla är helt borta:D Det enda jag fasar för är det jäkla illamåendet jag hade sist! Tror att jag kommer kunna njuta mer av den sista tiden med denna vetskap, det är enda bara drygt 2 mån kvar, har hela tiden skjutit bort den tanken att det närmar sig men nu vart det annorlunda!:) Ge mig juni nu, det här kommer gå galant:D:D Sen om jag får äta upp det sen tar jag då:P


Vill även tipsa om en bra grej som jag vart ute efter men jag tyckt de varit för dyra men nu fyndade jag en sån matta, billig från början sen fick man 40 % rabatt på två grejer från ellos så då slog jag till!

En avtorkningsmatta, som suger åt sig smuts och vatten, perfekt i dessa ruskväder tider och när man har hund och släpar in vagn fram och tillbaka, även om jag sköljer/torkar roccos tassar och sköljer av däcken innan jag går in e hela groventren full med grus och msåte dammsugas minst 2 gånger per dag! Fanns tyvärr bara två färger i denna storlek, grå och vinröd, 180kr efter avdragen rabatt för 90*150 cm, KAP!!

Sen måste man ju beställa för 200 så det fick bli ett set till skrutt

120 kr bara efter avdragen rabatt! För er som inte beställer så mycket barnkläder från ellos kan jag rekommendera att ta en större storlek, väldigt många plagg tycker jag har varit små i storlekarna!

Har skickat in sista inlämningsuppgiften nu också, så nu återstår endast ett skriftligt prov som ska skrivas i Västerås sen är jag färdig undersköterska!!

Nu står städning på schemat sen laga tacos om man nu "lagar" det, äsch iallfall till älskling kommer hem<3 




Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för tipset om Ellos, kanske att jag också måste fynda lite! ;-)



Näe, det är verkligen inte behagligt när det lilla huvudet ska borra sig ned. Jag vet inte riktigt vad som händer där inne, men det bökas och stökas mest hela tiden nu så det är säkert någon som lägger sig till rätta.



Jaså, Isabelle gillar BMbesöken :-) Jag tror att E mest blev rädd när jag drog upp tröjan och visade magen för någon annan - det är ju inte en vanlig situation direkt, haha.



Jag känner mig faktiskt aningen lugnare inför förlossningen nu. Min psykolog sa åt mig att inte fokusera på att mota bort rädslan, utan bara acceptera den och sedan dess känns det lite lättare. Men det hinner nog ändra sig flera gånger om! =D Snart är det dags iallafall. Det är verkligen helt galet!! =) Det där plusset känns som om det skulle ha varit igår...



Kram

2011-04-07 @ 21:16:48
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Sandra

Förresten, minns du vilken kod du angav hos Ellos? Jag lyckas bara få till 40% på en vara... =/

2011-04-07 @ 22:47:11
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: veronica

Förlossningen kommer gå jätte bra :) Och du kommer fixa det galant :) <3



Ja det är kusligt alltså, och man kan ju inte låta bli att tänka "OM" när man ser vad som händer världen över ;s

2011-04-09 @ 08:43:40
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Mickis

Men va märkligt att du ens fick eda så sent :O

Föd utan något helt om du kan, det går MKT fortare och en helt annan känsla utan någon bedövning alls :) Jag vet för med Nekisha hade jag eda och med Newell Ingen bedövning alls och jag föredrog inget alls, vilket skillnad det var..

Sen kan jag råda dig till att ta Postafen så slipper du må illa det har jag gjort båda förlossningarna och klarat mig från att spy :))Kram Kram

2011-04-09 @ 11:09:13
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Marielle

skönt att du har en ny syn på förlossningen nu! :) jag tror att bara det kan göra det lättare, att du känner dig mer självsäker och verkligen tror på att det kommer gå smidigt. att du går in i det med längtan och förväntan ist för rädsla måste ju kännas mkt bättre! :)

2011-04-09 @ 19:09:09
Postat av: veronica

Tack desamma gumman! <3

2011-04-10 @ 19:27:08
URL: http://sstromberg.se
Postat av: Sandra

Jag har hittat koden, men det verkar som om den är avaktiverad, för den vill inte funka. Nåväl, jag fick 50% på en vara av svärmor så jag är nöjd ändå.=)



Ja, nog är det stökigast på kvällarna allt, men det är rätt livligt när jag pluggar också - gissar på att det börjar bli trångt när jag sitter ner =D

Förresten, va skönt för dig att du blir klar till sommaren - bra kämpat! =)



Hoppas ni haft en fin helg, kram

2011-04-11 @ 12:07:58
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: martina

Det tror jag också Marielle, och man vet ju liksom att hur ont det än gör så kommer man klara det, har känt att jag orkar heller inte gå och oroa mig över nåt jag inte kan styra över, kanske e vårsolen som gjort att man fått positiv energi också:):)

2011-04-11 @ 23:34:02
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0