Bästa inlägget jag läst

Läste precis Linas blogg där hon länkat till Stine Lees blogg och hon skrivit ett inlägg om att typ föräldrar som inte tycker småbarnlievt är jobbit ljuger och fösöker vara perfektas föräldrar! Fy satan vilket bra inlägg och det stämmer så jäkla bra, jag försöker inte vara nån jäkla super morso när jag påstår att jag tycker det är lätt att ha en bebis! Men jag påstår inte heller att det är super lätt 24 h per dygn men jag kan även tycka vissa gnäller och gnäller och gnäller över hur jäkla jobbigt det är med en bebis! Vad är det som är så jäkla jobbigt kan jag tänka ibland, vad är det som kan vara så outhärdigt jobbigt!

Och det är som Stine Lee skrivit i sin blogg att det känns som när man säger att det inte är jobbigt att man måste ju ljuga eller försköna sanningen!

Nej i lilla landet lagom ska man gärna klaga och gnälla och prata om hur förjävligt allt är för att vinna popularitet och få folk att tycka om en, för säger man tvärtom är man en skrytare eller så ljuger man självklart! Så gissar på att av en hel del kommer jag inte vinna popularitet ifrån genom detta inlägg, men det är min blogg och jag tvingar ingen att läsa!

Men känner att jag inte längre orkar bry mig om folk gillar mig eller ogillar mig, för då skulle jag väl aldrig bleka mitt hår, sminka mig mycket eller förstora mina bröst!


Kopierade detta från Stine Lee´s blogg, och det var bland det bästa jag läst på länge, smart tjej det där!

Varför får jag som nybliven mamma alltid bita mig lite i läppen för att inte berätta allt för mycket om hur bra det faktiskt går för oss? Det är tabu. Graviditeten ska vara jobbigt och förlossningen outhärdligt smärtsam. Man ska inte få sova på nätterna när man har en liten och man ska helst vara omänskligt trött mest hela tiden. Skriver man positivt om föräldraskap, ja, då heter det att man ljuger eller åtminstone förskönar. Att man lindar in tillvaron i någon slags rosa fluffig bomull för att dölja hur det egentligen är. Snälla nån, det handlar inte om det. Livet har sina rosa-fluffiga perioder då allt bara känns komplett! Det är helt naturligt och precis som det ska vara

Ända sen Isabelle föddes har jag varit hög på lyckorus (blandat med en jävla massa oro) och fluffat runt på mitt rosa moln och där tänker jag stanna för jag tycker det är helt jävla underbart här:D Och det ska ingen få ta ifrån mig!!! För även om det inte är din sanning är det MIN...

Kommentarer
Postat av: jossan

super bra skriviet, gumman! isabelle e verkligen världens bästa, hon kräver inte ofta för mycket.. =) å sova på nätterna måste du ju göra för annars skulle du ju aldrig va så pigg å glad varje gång jag träffar dig.. =)) ses om ett tag.. puss puss

2010-05-19 @ 06:53:36
URL: http://josefinebornstrom.blogg.se/
Postat av: Sabine & Alice

Det var bra sagt! I början tyckte jag allt var jobbigt, innan man fick ihop vardagen. Men nu tycker jag inte det är några problem med att vara mamma och inte heller är jag trött eller utbränd:P Men som sagt, man får inte vara mamma och ha en relativt bra vardag. För det finns ju inte enligt fok..

2010-05-19 @ 07:42:30
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Frida Alvin

Finns inge bättre än o vara mamma :D Åhh tror nog inte jag gnäller speciellt ofta heller.. :) Snarare tvärt om.. Alvin är så go o glad jämt :) Och de är SANNING :) ses imorrn.. PUSS

2010-05-19 @ 20:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0