Smakis

Igår fick isabelle smaka sin första smakis, aprikos och päron, hon mumsade som bara den, fast visste inte att man skulle ge en tesked första gången så hon spydde upp allt en stund senare! Älskling köpte fyrhjulingen, behöver jag ens säga att han va värre än ett barn på julafton, oj jäklar vad den går:) Hon fick även testa sin söta haklapp som hon fått av jossan, den försökte hon också äta upp:P

I lördas va vi till jossan och micke och såg på film, sommaren med göran, hörde knappt så mycket av filmen då skrutt precis som vanligt grinar sig igenom alla borta besök, vart tyst när vi la henne i vagnen och började gå hem, sötnos! Igår kom jossan och micke förbi och hälsade på, kan ni tänka er att jag har två helt underbara jossor i mitt liv:) Älskling åker och jobbar imorgon och jag har ingen bil i veckan, spindel leden går inte att få dit:(

Uppdaterar med massa bilder imorrn:)

fick en fråga vart jag beställt rosa lampan, lampgallerian tror jag det hette:):)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag ska ge dej ett litet tips angående smakisar ;) och det är att man ska börja med potatis och sen tec morot men kör samma smak i flera dagar innan du byter. Det är för att man inte ska vänja dom små vid söta smaker direkt och så en tesked i början som du ju själv kom på :D



Emmy har inte fått börja än men tänkte ta det efter dopet som är i helgen.

2010-01-18 @ 16:20:47
Postat av: jossan

å jag har en helt UNDERBAR martina i mitt liv.. som jag aldrig kommer lämna.. =)) haha..så du blir aldrig av me dmig.. jag har skrivit till dig i mitt inlägg.. =)) puss puss

2010-01-18 @ 17:02:40
Postat av: martina

tusen tack victoria för alla tips:) är ju helt vilsen i denna bebisdjungel:) kan man börja gö egna smakisar, typ mos, broccoli och blanda det med bröstmjölk? angående dop och så ska inte vi ha det, killen e emot allt som har med kyrkan och göra och namgivningdag tycker jag känns lite fånigt:P hoppas du kommer lägga upp kort från dopet på fb:) kramar

2010-01-18 @ 17:13:39
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Så lite så :) Bara att fråga om du undrar nåt så svarar jag så gott jag kan :)

Ja egna smakisar går utmärkt. Blanda med bröstmjölk, men skippa salt. Använd en stavmixer lr en trådsil om du ska göra majspuré tex. Potatis är ju bara att mosa och sen lite bröstmjölk så att det inte blir för tjockt. Gröt kan du också börja ge nu om du vill och helst den färdiga barngröten då.



Namngivning är gulligt tycker jag och lite kul.

Ni kan ju ha nåt för dom närmaste och fira hennes namn och berätta lite om namnen och bjuda på nåt lätt ;)



Kramar

2010-01-18 @ 17:45:43
Postat av: jossan

jaha, de e nått jag missat.. för vi skulel äta m,iddag med roberts föräldrar på lördag men får ta å flytta de till helgen efter isf.. =) puss puss

2010-01-18 @ 18:14:10
Postat av: Maria

Tack Martina! Du är verkligen också superfin! Ja det borde vara billigare att sola!! :)

2010-01-19 @ 10:24:09
URL: http://marialinneamadeleine.blogg.se/
Postat av: Jessica

En liten fråga bara, fick ni ingen intro på BVC ang samkisar? Dom brukar ju ha stenkoll på sånt där :).

Annrs är mitt råd att vänta med såna saker om man är osäker, för BVC kan vara till stor hjälp såna gånger!

Kram!

2010-01-20 @ 06:55:05
URL: http://agni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0