avesta-borlänge-falun



Obs skrev detta igår men orkade inte skriva klart det då så updaterar dte nu:P:P

Idag åkte lilla familjen över till avesta, vi gick på höstmarknaden, kassa sttånd, köpte bara godisremmar:P:P Älskling va ute efter en innebandy klubba eftersom han haft av två stycken på kort tid, och dte dög inte med vilken klubba som helst! Han förklarade det så att när man ska börja spela med en ny sorts klubba är dte som att lära sig cykla på nytt, sötnöt:P:P Hittade inte den "rätta" klubban så vi bestämde oss för att åka och kika i borlänge! Hittade ingen där heller, och hör och häpna jag shoppade ingenting, nada, har blivit "ganska" sparsam på sistonde:P:P Svängde förbi barnens hus för jag skulle visa upp vår vagn, de stora hjulen wobblar lite lätt, men tydligen skulle dte vara så, nån som har en emmaljunga vagn som har wobblande hjul! Lät mysko men snäll som ja e accepterade jag det svaret och gick snällt ut!

Älskling kom då på att falun dte är en innebandy stad så vi for dit, riktigt dåligt skyltat dit dock men vi hittade:P:P
I Falun hittade vi inte Team Sportioa som han prompt skulle in på och alla jag frågade om vägen visade oss fel, hallå inter sport och team sportia är två olika butiker:P:p Tills lsut hittade han en klubba men den "rätta" känsla på stadium, karlar:P:P Sen gick vi vidare till baby proffsen, köpte bara tre bodysar, baby skedar och refill till blöjhinken, 119 kr för en refill, helt galet och det räcker inte länge, man kan fylla blöjhinken tre gånger sne är refill påsen slut:( och fylla hinken gör man rätt fort, sa att vi får bara slänga bajja blöjor nu i den:P:P

Nu e vi hemma igen:):) Skruttis var super duktig hela dagen, sov mest vaknade bara när hon va hungrig:) Tror hon gillar att både åka bil och vagn:)

Uppdatering från idag:) Idag sov vi riktigt länge, till 11,30:) Vi sov så länge tack vare att jag trilskades med isabelle och det vanliga, hennes säng, gav upp 03 och hon somnade nöjt bredvid mig i sängen nån minut senare:):) Nu ger jag upp detta ett tag och låter henne sova med mig, problemet att jag är rädd att lägga mitt täcke över henne som jag gjort nu 3 gånger ska jag lösa genom att sova i sovsäck, jepp ni läste rätt sen ska jag köpa ett till andningslarm, ett sådant man kan sätta på blöjan, den är till för samsovning, och det spelar ingen roll om nån kommenterar att jag behöver inte oroa mig för det gör jag ändå, konstant, visst dom är dyra, 1500-1600 för en ny men man kan få de för 1000 på blocket och dte är ju värt varenda litet öre om nånting skulle hända! Känns liksom inte som att pengar betyder nåt när det handlar om ens allt säkerhet!

Sen att jag är överdrivet nojjig och orlig det skuter jag it, trorde flesta mammor är det:P:P
Vi har precis badat skruttis, annars har vi tagit dte lugnt idag förutom en vända till fagersta och storhandlade, är det bara jag som tycker maten blir dyrare och dyrare, nästan så det höjs för varje månad:P:P


Älskar min skruttis och min älskling över allt:):)


Får ju inte glömma att gratta Frida och Alex till er super söta lilla Alvin som kom igår:):) Stort Grattis:):)
Mammas älskling:):)

Världens finaste hand på världens finaste bebis:):)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0