One love

Frågade mina lärare angående detta med lakris när man är med barn, ena är bm och andra distrikssköterska och de rådde mig att dte är inge bra, höjjer mitt och bebbens blodtryck:( har i för sig lågt blodtryck men tänker då inte riskera nånting för detta lilla liv, vill ge den en sån bra start i livet som möjligt, så min enda last jag har förrutom mni älskling lakris nappar får jag säga hej då till i ett halvår till, men det kommer vara värt det:):) Får hitta nåt annat, men inget slår ju laktis nappar:(

Imorrn kommer älskling hem, skanar han såååååååååååååå:):) Precis som vanligt:):):)
Ska föresten sluta använda min angel sound, läste att dte är nån forskare som har kommit på att ultra vågorna skakar om bebben, och hjärnskador kan uppstå vid för flitigt användande, usch inte röra den nå mer:(:(

Igår fick vi lära oss att ta blodprov, träna mer på att ta blodtryck och ta blodsockret:) Det gick bra, blodtrycket är mycket svårare än det ser ut, det ser så lätt ut när sjuksköterskorna gör det, men icke, dt gäller att ha sten koll!
När det väl var dags att ta blodsocker på varandra vart jag nervös, hatar stick i fingret, sprutor har jag inge problem med, just stick i fingret, självklart fick ju de göra det två gånger på mig också efetrsom det inte gick första, röck så innebombens med handen och tårarna va nära:P:P visst e jag töntig:P:P

lärarna tyckte jag hade jätte bra värden, jag som trodde jag va så onyttig:):)

idag har jag pluggat med ullis och malin, eller vi har mest snakkat sen har vi vart på föreläsning, en demens sjuksköterska pratade med oss, ruggigt intressant, det gäller att möta de dementa på deras villkor!

Visste ni att demens betyder utan själ, hemskt ord tycker jag, det dom har kan man säga är en hjärna som är sönder helt enkelt, den vittrar sönder och tratten som tar upp minnen slutar fungera, riktigt intressant ämne. Och när man får en dement person att minnas är så otroligt häftigt, det är verkligen minnen som följer med en:):)

Nu blir det att sova middag innan unga mödrar 18,30:):) Är helt slut, och har känt av ganska mycket växt värk i magen idag:):)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv; tack :)

2009-03-11 @ 18:07:34
URL: http://iliveinacake.blogg.se/
Postat av: Veronica

SKA NI HA BARN?! :D tack gumman, sovrummet är det jag är mest nöjd med, alldeles mörkt och murrigt som jag vill had et :)

2009-03-11 @ 18:16:26
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

svar 2 :) ah, va gulligt! ja de kanske vore något, för han får inte börja ha sönder alla skor ;/ han har haft sönder ett par hos mamma och pappa också, hah! :D

2009-03-11 @ 18:19:08
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

jag kan verkligen förstå det, helt underbart verkligen! all lycka till er! min tur sen då .. buhu, ;/ ;) <3<3

2009-03-11 @ 19:20:18
URL: http://sstromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0