Gick kanon:):)

Muntliga redovisningen gick kanon, hade ju som sagt om 15 sjukdomar som vi haft skriftligt på också:) Alla fick godkänt, tog tre timmar också:)

Tycker så synd om rocco, han e livrädd för alla sorters medel som ska in i hans öron, spelar ingen roll hur förpackningen ser ut, han får panik, idag testade jag allt, smörade för han, försökte lugna han, lät han lukta på flaskna en massa, gav han massa godis, men till slut var jag tvungen att ta till våld eftersom medicinen ska in i örat en halvtimme efter rengöringen och jag hade trilskat med han länge, han va så söt och försökte få bort min hand med tassen, till slut skakade han bara av rädsla:( Fick lov att hålla han hårt i nosen för att få i det eftersom han smet och ruskade på huvudet, tyvärr så blir han bara räddare när jag måste göra så:(:( Tips tack!!

Kommer bli en pest när man ska upp till praktiken och veta att man måste trislkas med han för att få i han det utan att använda hårda tag:(:( Får gå upp en halvtimme innan:(

Åt nyss tacos, mums, tog vad jag hade så det vart ärtor istället för gurka och sallad, men det gick i:P:P

Ska strax ut med rocco på promenad, tänkte går unt mimerlaven:)

Har varit effektiv också och gjort rent ugnarna, hatar att göra rent ugnar och vad gör vi då, jo vi köper en spis med två ugnar, smart drag:( tycker dte är så himla äckligt och krånligt:( Men nu e dte gjort för ett tag iallfall:)

Älskling e hemma om 1 ½ timme ungefär, längtar:):)

förresten snön börjar smälta igen, kortet på rocco är från i förrgår, massa snö, nu e det nästan barmark, iallfall på stigarna i skogen:)




Kommentarer
Postat av: Veronica

sv; eller hur! haha både jag och jonas höll på att dö av skratt när vi såg reklamen ;p hur går allt med magen gumman? :) hoppas du håller dig frisk i dessa tider <3

2009-03-26 @ 17:57:10
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Malin

tyck inte synd om han.. då blir det värre.. för då blir det mer "en läskig grej" gör det som det är en helt normal grej, bestämt o sen helt överdrivet av beröm efteråt o godis.. vi hade oxå en hund förut som vi fick greja mycket med öronen,, så fort man bara visa en flaska så sprang han o gömde sig, men sen blev det bättre.

2009-03-26 @ 22:06:19
URL: http://supermalle.blogg.se/
Postat av: Johanna

hej, läste om din hund. min hund har haft öronskabb två gånger nu. fick rengöringsmedel som skulle hällas i örat och sedan droppar som skulle i 30 min senare. han hatade det! han lärde sig snabbt, så fort jag började ta fram saker så var han borta. men jag gjorde ingen grej av det. gick bara och hämtade honom, sambon fick hålla i honom då han blev som en orm. sen fixade jag, efteråt fick han en frolic sen var det bra. han blev faktiskt bättre de sista dagarna av behandlingen.. när jag var ensam la jag honom ner och det gick ganska bra.

2009-03-28 @ 19:29:00
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Johanna

hej, läste om din hund. min hund har haft öronskabb två gånger nu. fick rengöringsmedel som skulle hällas i örat och sedan droppar som skulle i 30 min senare. han hatade det! han lärde sig snabbt, så fort jag började ta fram saker så var han borta. men jag gjorde ingen grej av det. gick bara och hämtade honom, sambon fick hålla i honom då han blev som en orm. sen fixade jag, efteråt fick han en frolic sen var det bra. han blev faktiskt bättre de sista dagarna av behandlingen.. när jag var ensam la jag honom ner och det gick ganska bra.

2009-03-28 @ 19:29:21
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0