Busshelvete

Missade bussen idag, i för sig är dte inte bussens fel men jag gillar ju inte bussar i vanliga fall så bussen får ut för det:P Jag kunde inte bestämma mig vad jag skulle ha på mig så därför missade jag bussen om jag ska vara ärlig:P:P

som tur kom mamma och hämtade mig och som ännu mer tur var att barnmorskan också var försenad så dte slutade med att jag fick vänta 15-20 min på henne:):)

Mitt blodvärde låg precis på gränsen så jag har fått börja ätit lite järntabletter, jippi nu blir magen ännu mer kass:P

Socker belastningen  var kanon och blodtrycket lika lågt och bra som vanligt, och inge urinvägsinfektion:)

Ligger fortfarande under 60 kg sträcket, skönt, vart faktisdkt förvånad så som jag proppat  mig skit som pizza och godis på sistonde:) Men det tyckte inte barnmorskan, hon vill att jag ska gå upp mer om jag vill kunna amma, men de 5-6 kg jag gått upp tycker jag är mycket, men inte för mig tydligen:)

Men vet inte vad jag kan göra heller för att gå upp mer, kan ju knappast få i mig mer mat, innan åt jag nästan aldrig frukost det gör jag varje dag nu:)

Mätte magen, och det roliga är att även fats jag gått upp lite så ligger bebis/magen på pytte lite högre än normalt (sf mått på 24-25):) Men det är ju bra att tösen växer på sig:):)

Det var så kul när hon skulle lyssna på tösens hjärta för hon va inte still för dte första för fem öre och sparkade på grejjen så dte bara dånade i högtalaren hihi och när hon skulle trycka på magen så hon skulle ligga still så fick hon sparkar, hihi barnmorskan skämtade och sa att tösen vart arg på henne, till slut kunde hon räkna hjärtljuden, tror de va på 154, tjejljud igen:P:P Barnmorskan sa att det var då inge tvivel på att hon lever där inne:):)

Har börjar fått riktigt ont på sidorna av magen, barnmorskan sa att det var ligamentet, och det hjälper ju inte att tösen sparkar på de ställerna som gör ont också, känns nästan som när hon sparkat länge på ett ställe som ett blåmärke, och ni kan ju tänka er hur skönt det vore om nån satt och pickade på ett blåmärke, för dte är så det känns fats innefrån magen:P:P Ibland känns dte nästan som när hon sparkar att jag ska få riktiga blåmärken utanpå magen:PP:

I borlänge hittade jag lite små kraffs, bland annat en jätte söt nalle till izabelle och handukar till henne, två stora och två små:):) Kan erkänna att det tog emot att betala resten av vagnen, fastän vi inte köpt nån skötväska eller nå extra tillbehör till dne gick dte ändå på 7000, men jag fick iallfall rabatt häften så nästa gång jag handlar får jag nästan 300 kr rabatt:):)

Gissa om jag vart bitter då när jag såg babysittern vi egentligen ville ha i rosa och brunt som vi tyckte va för dyr på rean:(:( E skit sugen att köpa den också, men vet inte om dte är värt dte:)

Nu vart det mycket babbel, ska sova strax men först prata med älskling:):)

köpte den här snygga (ha varma kastruller på grejjen) hihi kommer inte ihåg vad de heter:P

söta rosa nallen

rosa handukar:):)

Älskar min älskling och tösen i magen mestaste mest:):)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"ha varma kastruller på grejjen", grytunderlägg kanske?



Vldigt fina grejer du köpt till lillflickan sis :)

2009-06-17 @ 23:37:10
Postat av: Elin

"ha varma kastruller på grejjen", grytunderlägg kanske?



Vldigt fina grejer du köpt till lillflickan sis :)

2009-06-17 @ 23:38:03
Postat av: martina

sv, hihi ja så heter det ju, jag måste lida av nåt för om jag tänker mycket på vad en grej heter så försvinner dte helt ur minnet efetr en stund:P:P tack vad söt du är:):)

2009-06-17 @ 23:43:07
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Marielle

sån nalle har saga också, mkt de har lika ;) är det babyproffsens babysitter som kostar 700 du menar? isf är det en sån som saga också hade, haha :)

2009-06-18 @ 20:58:18
URL: http://rockbabes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0