Svininfluensan

Har sovit en stnd nu och mår lite bättre, huvuvärken är kvar men jag spyr inte längre, skönt!

Ingen akn ju ha missat allt detta prat om svininfluensan, jag har läst det lite bara men inte lagt så mycket tanke bakom det, det har känts för långt borta. Men nu börjar jag bli ruggigt rädd kan jag bara säga, dom befarar att 20-40 % av alla svenskar kommer bli drabbade, och desom är mest utsatta är gravida, små barn och äldre. Detta slrämmer skiten ur mig rent ut sagt. Läst att just denna riskgrupp ska få vaccin först, men de vet inte vad ett vaccin kan göra för ett foster. Kommer influensan drabba sverige så hårt som de säger vad ska man göra då, stanna inne och inte ens våga jobba.

Personligen tror jag att jag skullebli så rädd att jag skulle isolera mig hemma och inte låta någon hälsa på¨när tösen är liten eller om jag fortfarande är gravid när den slår till som hårdast! Som om man inte har nog saker att oroa sig över!

Ska höra med barnmorskan nästa gång vi ska dit, vet ju att alla tidningar är rätt duktiga på att överdriva saker och skrämam folk, denna gången har de lyckats med mig iallfall. Fick höra av en på jobbet som precis fått ett nytt barnbarn att om bebisen skulle visa minsta lilla symtom på influensan skulle de åka in direkt, så det kan ju inte bara vara överdrivenhet från tidningarna.

Kommentarer
Postat av: Veronica

BAH! jo jävlar ja, de kommer ja då rakt inte! haha! ja kommer fläska upp mig minst 30 kilo ! :D de svär ja på, ja kommer smälla i mig godsaker så ja inte tar mig till förlossningen ^^ ;D

2009-07-14 @ 19:03:14
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Mickis

JA han på smittskyddsinstitutet sa att minst 400 000 svenskar skulle få det i höst :( Sen att barn under 2 år får inte bli vaccinerade.. Hur känns det.. alla vi uton lilla Newell får vaccin :(

2009-07-16 @ 14:57:08
Postat av: martina

sv; till mickis: hej gumman:) ja visst fasiken är det läskigt:(:( försöker att inte tänka på dte så mycket för då blir jag tokig:(:( vet inte hur jag ska göra heller om jag ska vänta tills hon kommit ut och vaccinera mig efetrsom de tydligen inte vet vad det kan göra med fostret:(:( nej det blir nog isolering för mig sen:( sjukt att de inte kan få fram vaccin till alla åldrar, dom små barnen spm blir sjuka så lätt ändå:(

2009-07-17 @ 11:46:53
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0