Barnmorske besök:)

Älskling och ja va till avesta idag och till barnmorskan:) Fick vänta en halvtimme på henne men det gjorde inget:):) Förklarade hur dryga mina sammandragningar är och hon tyckte jag skulle börja ta dte lugnare och får jag mer ont och de kommer med jämna mellanrum skulle vi ringa förlossninge  i västerås (hjälp) låter nog läskigare än vad dte är för hon förklarade också att vissa får mer förverkar och så:) Hon frågade hur jag jobbade och jag sa att det är inge problem att sluta jobba de få dagar per månad jag gör det för alla är så förstående på kortis att jag måste ta dte lugnt:)

Sf måttet låg på 27, hjärtljuden på 148:) Min vikt 60,8kg) Plus drygt 7 kg. Hon sa att alla myter om tjejkill magar/ljud mm kan ju inte stämma efttrsom jag har ju sån typiskt "killmage" med typiska tjejhjärtljud ljud och typiska tjejranden:P:P Tösen va lika vild som vanligt och ville inte ligga still länge när hon skulle kolla hjärtljuden, några sparkar på micken bjöd hon på också:):)

Mitt blodprov (negativt blod) såg bra ut, så nu e det bara ett sånt kvar innan förlossningen:):) ska börja öka dosen på järn också men annars såg allt kanon ut:):)

Hämtat ut ellos paketet också med de söta rosa sakerna:):) Bara ler i hela kroppen när jag tänker på att snart så kommer en liten bebis använda allt:):)

Jag och älskling ska äta tacos nu:):)

Jo förresten barnmorskan rekommenderade grape frukt dricka till krampen i benen:):) Inatt trodde jag att jag skulle avlida av smärtan, tur att den går över snabbt, men efteråt vart jag livrädd att förlossningen kommer va ännu värre, shit då kommer jag gå hem:P:P

Älskar min lilla familj mestatse mest:):)

Kommentarer
Postat av: mammamelle

haha lycka till att gå hem haha,jag minns att under min förlossning ville barnmorskan att jag skulle stå å föda men det gick absolut inte,kändes som en stor jävla vattenmelon mellan benen haha=)

vadå för tjejrand?har alltid trott att pigment randen man kan få var typisk killmage?jag fick en sådan rand med Kew=) å vad snuttigt med bebisgrejer=9 längtar så tills vårat Ul så jag får se vad det är och att allt ser bra ut=)))

ha det bra i helgen nu=) ta det lugnt med magen!

kram

2009-07-10 @ 21:23:27
Postat av: Evelina

Skönt att allt såg bra ut! Vi ska till bm om en vecka, ser verkligen fram emot det eftersom det var ett tag sen nu! Är du också Rh-?

2009-07-11 @ 09:50:13
URL: http://ooevelinaoo.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv; yepp jag är också Rh-. Skitdrygt, även fast man vet att det är väldigt ovanligt att någonting händer så är man ju självklart JÄTTEOROLIG. Men det hör väl till att vara det, det är ju faktiskt ändå våra barn det handlar om! =) Det går nog bra, skönt att dom har koll på en genom att ta fler blodprover om inte annat. =)

2009-07-11 @ 13:25:31
URL: http://ooevelinaoo.blogg.se/
Postat av: mammamelle

Tack vad gullig du är!=)aha ok på så vis=) ja min gick ju bara till naveln med Kew så det stämde ju hihi=) nja jag har börjat fundera om det inte är en liten kille där inne nu haha,just nu känns det så,hinner nog ändra mig igen=)

haha ja inge skönt å pressa ut en bebis å Kew hade rätt stort huvudomfång men det gick faktiskt jättebra=) å det är nog tack vare att han var så stor som förlossningen gick så lätt å fort=)

har du börjat blivit nervös inför förlossningen?

trevlig helg...kram=)

2009-07-11 @ 15:16:10
Postat av: Lina

Ja, det är verkligen trist! Fast anledningen är väl iofs god, varför dom tagit bort det.



Nej men vi vill åka på 3d/4d ultraljud! Inte bara för att vi vill ta reda på kön utan för att få dessa häftiga bilder och videos på bebisen :))

Men tack för tipset ändå!

2009-07-11 @ 18:41:44
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: Isabella

Hej:-) Jag är också Rh- min kille också och lilla Alva:-) verkar vara många som är det:-) 148 hjärtslag hade hon också mest hela tiden:-) Hoppas allt är bra med er.. Kram

2009-07-11 @ 20:10:18
Postat av: martina

sv, hej isabella:):) nej det verlar inte vara många alls, har för mig att hon sa att 10 % har det:):) vad häftigt att abåde du och killen hade det, då behövde inte ni vara oroliga att alva inte skule ha det va:):)? vår tös ligger också runt 148 varje gång:):) det är bara kanon, förutom alla dryga graviditets åkommor som sammandragningar och senfdrag i benen:P:P sånt man får dras med:P:P hoppas allt e bra med din lilla familj också:):) kramar

2009-07-11 @ 21:42:57
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Frida Hellén

Vilken barnmorska har ni i Avesta? Vi pratade ju lite om det i början utav din graviditet då du sa att du ville byta till Avesta.. Men du sa aldrig vem du har där :) Är bara lite nyfiken :) Kram

2009-07-18 @ 20:45:37
Postat av: martina

sv, till frida:) hej gumman:) vi har lilleba:) Hon e jätte bra:) Nu ska vi ha en som heter Brita en gång medans våran e på semester:) vilken hade du igen:)? puss och kram

2009-07-19 @ 10:48:33
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0